Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FİZİKSEL ÇEVRE KONTROLÜ I İkinci Düzey MİM325 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ SELMAN SEVİNDİK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Selman Sevindik
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Yapıya etki eden fiziksel etmenlerin kavranması, sorunların tanımlanması ve çözüm önerilerin geliştirilmesi.
Dersin Tanımı Yapıların iklimsel konfor şartlarının yerine getirilmesi ve iklime duyarlı tasarımlar yapılması ve yapıların sağlıklı hale getirilmesidir.

Dersin İçeriği
1 Dersin tanıtımı
2 İklim verilerine göre tasarım ilkeleri
3 Karbon Emisyonları ve Geleceğimiz
4 Yenilenebilir Enerji Kaynakları
5 Düşük Karbon Teknolojileri
6 Pasif Tasarım Stratejileri
7 Resmi Tatil
8 Pasif Tasarım Stratejileri Uygulamaları-1
9 Ara Sınav
10 Pasif Tasarım Stratejileri Uygulamaları-2
11 Okuma Haftası
12 Yapı İçi Hava Kalitesi ve Yapı İçi Hava Kirleticileri
13 Yapı İçi Hava Kalitesinin Değerlendirilmesi
14 Havalandırma ve Yapı İçi Hava Kalitesi Tasarımı
15 Yapı İçi Hava Kalitesi Tasarımı Uygulamaları
16 Genel-Tekrar Sorular / Cevaplar
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yapıya etki eden dış etmenleri kavrar, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir
2 Enerji etkin tasarım prensiplerini uygular, enerji tasarrufu ve etkin kullanma önerileri geliştirir
3 Yenilenebilir enerji kaynaklarından doğru bir şekilde faydalanabilir
4 İklim bölgelerine uyumlu yapılar ve yapı bileşenleri tasarlar ve yöresel tasarım prensiplerini ortaya koyar
5 Hem ekonomik hem sağlıklı yapı yapmanın yöntemlerini kavrar
6 İç ortam hava kirleticileri ve buna bağlı olarak kullanıcı sağlığını bozan ölçütleri kavrar, uygun tasarım çözümlerini geliştirir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar 1. Murat Eriç; “Yapı Fiziği ve Malzemesi” 2. Erol Gürdal, Leyla Tanaçan, Nihat Toydemir; “Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme” 3. Gönül Utkutuğ; “Fiziksel Çevre Kontrolü Ders Notları” 4. MacKay, David J. C. (2009). Sustainable energy--without the hot air. Cambridge, England :UIT.

Ders İle İlgili Dosyalar