Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HAY. TÜR. KIZGINLIK BEL.KIZGINLIK SAP.YÖNT. UYGUN Üçüncü Düzey VDS 508 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. SERPİL SARIÖZKAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ÖMER ORKUN DEMİRAL/ PROF. DR. SERPİL SARIÖZKAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı DİŞİ HAYVANLARDA KIZGINLIK BELİRTİLERİ, KIZGINLIK SAPTAMA YÖNTEMLERİ, EN UYGUN TOHUMLAMA ZAMANI VE YÖNTEMİNİN BELİRLENMESİNİ ÖĞRETİlMESİ
Dersin Tanımı DİŞİ HAYVANLARDA KIZGINLIK BELİRTİLERİ, KIZGINLIK SAPTAMA YÖNTEMLERİ, EN UYGUN TOHUMLAMA ZAMANI VE YÖNTEMİNİN BELİRLENMESİNİ ÖĞRETİR

Dersin İçeriği
1 Equidelerde kızgınlık belirtileri
2 Ruminantlarda kızgınlık belirtileri
3 Carnivorlarda kızgınlık belirtileri
4 Domuzlarda kızgınlık belirtileri
5 Diğer hayvanlarda kızgınlık belirtileri
6 Kısraklarda kızgınlık saptama yöntemleri
7 İneklerde kızgınlık saptama yöntemleri
8 Koyun ve keçilerde kızgınlık saptama yöntemleri
9 Kedi ve köpeklerde kızgınlık saptama yöntemleri
10 Domuzlarda kızgınlık saptama yöntemleri
11 Diğer hayvanlarda kızgınlık saptama yöntemleri
12 En uygun tohumlama zamanı ve belirleme yöntemleri I
13 En uygun tohumlama zamanı ve belirleme yöntemleri II
14 Genel konu değerlendirilmesi ve sınav
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 hayvan türlerinde siklus fizyolojisini öğrenir
2 hayvan türlerinde östrus belirtilerinin davranışsal fizyolojisini öğrenir.
3 hayvan türlerinde östrus tespit yöntemlerini öğrenir
4 hayvan türlerinde uygun tohumlama yöntemlerini öğrenir
5 hayvan türlerinde en uygun tohumlama zamanını belirlemeyi öğrenir.
6 hayvan türlerinde kontrollü üremeyi öğrenir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16 Akademik çevreyi tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 10 1 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 1 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 1 40
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1-Squires E.J. (2004): Aplied Animal Endocrinology.CABI Publishing, Oxon. 2-Blanchard T.L., Varner D.D., Schumacher J., Love C.C., Brinsko S.P., Rigby S.L. (2003): Manual of Equine Reproduction. Mosby, St.Louis. 3-Ball P.J.H., Peters A.R. (2004): Reproduction in Cattle. Blackwell Publishing, Oxford. 4-Bearden H.J., Fuquay J.W., Willard S.T. (2004): Applied Animal Reproduction. Pearson Prentice Hall, New Jersey. 5-Ley W.B. (2004): Broodmare Reproduction for the Equine Practitioner. Teton NewMedia, Wyoming. 6-Mitchell J.R., Doak G. A. (2004): The Artificial Insemination and Embryo Transfer of Dairy and Beef Cattle (including information pertaining to goats, sheep, horses swine, and other animals). Pearson Prentice Hall, New Jersey. 7-Feldman E. C., Nelson R. W. (2004): Canine and Feline Endocrinology and Reproduction. Saunders, St. Louis
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar