Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UZAKTAN ALGILAMA-I İkinci Düzey HM 311 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. COŞKUN ÖZKAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. COŞKUN ÖZKAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Uzay teknolojilerini ve Harita mühendisliğindeki kullanımın olanaklarını öğrenmek.
Dersin Tanımı Alçak yükseklikli yörüngedeki yapay uydular aracılığıyla yeryüzü cisimlerinin yaydığı ve yansıttığı görünür, kızılötesi ve mikrodalga elektromanyetik enerjinin ölçülmesiyle bu cisimlerin fiziksel ve biyolojik özelliklerinin belirlenmesi disiplini.

Dersin İçeriği
1 Fizik altyapı: Elektromanyetik enerji
2 Matematik altyapı: Trigonometri ve katı açı
3 Fizik altyapı: Radyometrik birimler
4 Fizik altyapı: Elektromanyetik spektrum
5 Elektromanyetik enerjinin cisimlerle etkileşimi: Yansıtım, yutulum ve geçirim, Elektromanyetik enerjinin atmosferle etkileşimi
6 Elektromanyetik enerjinin bitki örtüsüyle etkileşimi
7 Elektromanyetik enerjinin toprak ve su ile etkileşimi
8 Uydu sistem özellikleri
9 Uydu yörünge türleri
10 Çözünürlük: Mekansal, spektral, radyometrik ve zamansal
11 Çözünürlük: Mekansal, spektral, radyometrik ve zamansal
12 Uydu algılama sistemleri
13 Uydu algılama sistemleri
14 Uydu algılama sistemleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Elektromanyetik enerjiye dayalı ölçme kavramını ayırt eder.
2 Elektromanyetik enerjiyi dalga ve parçacık karakteriyle tanır.
3 Siyah cisim ışıma modelini kullanır.
4 Planck, Stefan-Boltzman, Wien Yer Değiştirme ışınım kanunlarını kullanır.
5 Elektromanyetik spektrumu ayırt eder.
6 Cisimlerin yansıtım özelliklerini ve spektrometriyi ayırt eder.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2 Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3 Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4 Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6 Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11 Etkin iletişim kurma becerisi
12 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14 Çağın sorunları hakkında bilgi
15 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17 Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18 Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     97
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Uzaktan Algılama: Kantitatif Yaklaşım, Çeviri (Derya Maktav, Filiz Sunar)
Yardımcı Kaynaklar Uzaktan Algılama: Kantitatif Yaklaşım, Çeviri (Derya Maktav, Filiz Sunar)

Ders İle İlgili Dosyalar