Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI III Üçüncü Düzey BDY 752 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Öğrencinin ders dönemini tamamlamış, doktora yeterlilik sınavını başarmış ve tez konusu kabul edilmiş olması gerekir.
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. NESLİHAN ÖNER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Habibe ŞAHİN, Prof. Dr. Betül ÇİÇEK, Doç. Dr. Nalan Hakime NOGAY, Yrd. Doç. Dr. Müge YILMAZ, Yrd. Doç. Dr. Neşe KAYA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Tartışma, Öğrenci ile bireysel çalışma.
Dersin Amacı Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin Tanımı Tez dönemindeki doktora öğrencilerine verilen bireysel derstir

Dersin İçeriği
1 Araştırma konusu seçiminde göz önünde bulundurulması gereken faktörler
2 Araştırma projesi hazırlanması
3 Anket hazırlama ve uygulamada dikkat edilecek hususlar
4 Etik kurul onayı ve kurum izinlerinin alınması
5 Verilerin denetlenmesi
6 Verilerin bilgisayar ortamına aktarılması
7 Verilerin istatistiksel analizi
8 Ara sunum
9 Bilimsel araştırma ve yayın etiği
10 Araştırma raporu yazımı
11 Araştırma raporu yazımı
12 Araştırma raporu yazımı
13 Bilimsel araştırma raporlarının sunumu
14 Bilimsel araştırma raporlarının sunumu
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Uygun bilimsel araştırma konusunun seçimi
2 Bilimsel araştırmanın planlanması
3 Araştırma verilerinin toplanması
4 Verilerin doğruluğunun denetlenmesi
5 Verilerin bilgisayara aktarılması
6 Uygun istatistiksel yöntemlerin seçimi
7 Araştırma raporu yazımı
8 Bilimsel araştırma ve yayınlarda etik ilkeler
9 Bilimsel raporların sunumu
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16 Akademik çevreyi tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 4 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 300 1 300
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 50 5 250
Toplam iş yükü     610
AKTS     24.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Beslenme ve Diyetetik alanında yayınlanmış bütün ulusal ve uluslararası kitap ve dergiler.
Yardımcı Kaynaklar Beslenme ve Diyetetik alanında yayınlanmış bütün ulusal ve uluslararası kitap ve dergiler.

Ders İle İlgili Dosyalar