Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AFET VE ACİL DURUMLARDA ARAMA- KURTARMA HİZMETLERİ İkinci Düzey SEC 246 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ADEM HASGÜL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Adem HASGÜL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Afetler ve afet yönetimi hakkında bilgi verme, koruyucu önlemleri alabilme ve mesleki uygulamalar konusunda bilgi ve beceri kazandırma ve olası afet durumlarında doğru arama ve kurtarma çalışması yaparak kazazedelere temel ilk yardım desteğini sağladıktan sonra emniyetli ortam koşullarına nakillerini sağlamak.
Dersin Tanımı Arama kurtarma hizmetleri genellikle acil durumlar veya felaketler sırasında insanların hayatlarını kurtarmak, kayıp kişileri bulmak ve yardım etmektir.

Dersin İçeriği
1 Afetler/Olağan Dışı Durumlar
2 Afetlerin Sınıflandırılması
3 Afetlere İlişkin Mevzuat
4 Türkiye''''de Afet ve Önemi
5 Afet Yönetimi ve Planlanması
6 Afet Yönetimi Sistemi
7 Türkiye''''de Afet Yönetimi
8 ARA SINAV
9 Afetlerde Acil Sağlık Hizmetleri Verilmesinde Engeller
10 Afetlerde Sağlık Hizmetleri
11 Afetlerde TRİAJ
12 Afetlerde İlk Yardım I
13 Afetlerde İlk Yardım II
14 Afet Sırasında Doğru Davranışlar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Afetler hakkında genel bilgi edinmek
2 Doğru arama- kurtarma çalışması yürütmek
3 Kazazedelere en kısa sürede ulaşmak
4 Kazadelere triyaj ve ilk yardım uygulaması yapmak
5 Sedye uygulaması, ekipman kullanımı ve güvenli nakil sağlamak
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2 Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3 Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
4 Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak
5 Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6 Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7 Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretebilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     30
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Arama-Kurtarma ve Afet Mevzuatı
Yardımcı Kaynaklar Ders Sunumları

Ders İle İlgili Dosyalar