Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GIDA KAYNAKLI VİRAL ENFEKSİYONLAR İkinci Düzey VBH 544 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bu dersi almak için gerekli özel bir şart bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HARUN HIZLISOY
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HARUN HIZLISOY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Ders öğretim üyeleri tarafından teorik olarak yapılacaktır. Teorik derslerde slayt ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Pratik uygulamalarda ise Anabilim dalı laboratuarları imkanları kullanılacaktır.
Dersin Amacı Virus ve gıda ilişkilerini açıklamak, gıdalardaki patojen viruslar hakkında bilgi vermek, gıda kaynaklı viral hastalıklar ve nedenlerini açıklamak, gıda muhafaza ilkelerinin virüs üremesi üzerine etkisini kavratmak, virusların gıdalarda neden olduğu değişimler ve muhafaza yöntemleri hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı Gıdalarda buluna ya da sonradan gıdalara bulaşan virusları, gıdalar üzerindeki etkisini ve bunları tüketen insanlarda oluşturduğu hastalıkları inceleyen bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Gıda Hijyeni ve Mikrobiyolojisine Giriş
2 Dünyada Gıda Üretimi, Tüketimi ve Sorunları
3 Gıdaların Mikrobiyel Ekolojisi
4 Hayvansal Gıdalardan Kaynaklanan Sağlık Riskleri
5 Gıdaların virüslerle kontaminasyonu
6 Gıda Kaynaklı Enfeksiyon ve İntoksikasyonlar
7 Hepatit A virüsü kaynaklı gıda enfeksiyonları
8 Ara sınav
9 Hepatit E virüsü kaynaklı gıda enfeksiyonları
10 Norovirüs kaynaklı gıda enfeksiyonları
11 Rotavirüs kaynaklı gıda enfeksiyonları
12 Poliovirüs kaynaklı gıda enfeksiyonları
13 Echovirüs kaynaklı gıda enfeksiyonları
14 Astrovirüs kaynaklı gıda enfeksiyonları
15 Korunma ve kontrol
16 Yarıyıl sonu sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Virus ve gıda ilişkilerini açıklamak,
2 Gıdalardaki patojen viruslar hakkında bilgi vermek
3 Gıda kaynaklı viral hastalıklar ve nedenlerini açıklamak,
4 Gıda muhafaza ilkelerinin virüs üremesi üzerine etkisini kavratmak
5 Virusların gıdalarda neden olduğu değişimler ve muhafaza yöntemleri hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3 Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
4 Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
5 Bilimsel bakışa sahip olur,
6 Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
7 Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
8 Bilimsel yenilikleri takip eder,
9 Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
10 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11 Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 3 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 3 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     196
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Gıda Hijyeni ve Mikrobiyolojisi, İrfan EROL
Yardımcı Kaynaklar İnternet kaynakları

Ders İle İlgili Dosyalar