Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 2 Birinci Düzey GZT 752 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ KORKMAZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Hamza Çakır, Doç. Dr. Mustafa Koçer, Yrd. Doç. Dr. Yaşar Zorlu, Yrd. Doç. Dr.Ebru Davulcu, Yrd. Doç. Dr.İbrahim Ethem bilici, Yrd. Doç. Dr. Ali Korkmaz
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Öğrenci Merkezli Çalışma, Yüz yüze
Dersin Amacı Dersin amacı tez projesinin başarı ile tamamlanarak metin haline getirilmesini sağlamaktır.
Dersin Tanımı Öğrenci merkezli tez projesi tasarımı yapmak.

Dersin İçeriği
1 Giriş
2 Tez konularının tartışılması
3 Tez araştırması
4 Tez araştırması
5 Tez araştırması
6 Tezde gelinen aşama ile ilgili sunumlar
7 Proje Sunumu
8 Proje Sunumu
9 Sunumlar
10 Sunumlar
11 Tez araştırması
12 Tez araştırması
13 Tez araştırması
14 Tez araştırması
15 Sunumlar
16 Sunumlar
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Araştırma teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak
2 Akademik araştırmaların paylaşılması
3 Yazılı ve sözlü sunum becerisi
4 Bilimsel bir konuda kaynak tarama tekniklerini öğrenir
5 Araştırma sonuçlarını yayın haline getirme kurallarını öğrenir.
6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli olan güncel kuramsal bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2 Hemşirelik uygulamalarını kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular.
3 Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim kurar ve işbirliği içinde çalışır.
4 Hemşirelik uygulamalarında mesleki etik ilke, insan hakları ve kültürel özelliklere saygı, hoşgörü gibi evrensel değerlere uygun davranır.
5 Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır.
6 Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, yönetimi ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
7 Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
8 Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanır.
9 Bireysel ve mesleki gelişime katkı sağlayacak araştırma, proje, bilimsel ve sosyal etkinliklerde yer alır.
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
11 Çevrenin korunmasına ve doğal afet, salgın gibi durumlarda toplumun sağlık gereksinimlerine duyarlıdır.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 5 5 25
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 5 25
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 6 6 36
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 6 6 36
Toplam iş yükü     122
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Öğrencinin çalıştığı alan ve konu ile ilgili tüm kaynaklar Yardımcı Kaynaklar
Yardımcı Kaynaklar Öğrencinin çalıştığı alan ve konu ile ilgili veri tabanları,ulusal ve uluslar arası dergiler,internet.

Ders İle İlgili Dosyalar