Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE YÖNETİM Birinci Düzey SEC209 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. FATİH ALTAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Dr. Fatih ALTAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Sağlık işletmelerinde yönetim alanında temel bilgileri vermek, Türkiye''''deki sağlık hizmetlerinin örgütsel yapılarını öğrenmelerini sağlayarak iş hayatında bu bilgilerin etkin bir şekilde kullanılması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Sağlık işletmelerinde yönetimsel, hukuki ve işlevsel yönlerini kapsayan temel bilgileri aktarmak.

Dersin İçeriği
1 Yönetimin tanımı, yönetim biliminin tarihsel gelişimi
2 Koruyucu, tedavi edici ve rehabilite edici sağlık hizmetleri
3 Yönetimin kaynakları
4 Sağlık işletmelerinin amaçları, türleri, hukuksal yapıları,
5 Hastanelerin gelişimi, tipleri ve fonksiyonları
6 Yönetim kademeleri
7 Yönetim süreçleri; Planlama ve Örgütleme
8 Yönetim süreçleri; Koordinasyon ve Yöneltme
9 Ara Sınav
10 Yönetim süreçleri; Denetim
11 Devlet kavramı, Anayasa, yönetim organları
12 Devlet kavramı, Anayasa, yönetim organları
13 Türkiye’de sağlık hizmetlerinin örgütlenmesi,
14 Türkiye’de hastane işletmeleri organizasyonu,
15 Türk sağlık finansman kuruluşları
16 Sağlık işletmelerinde personel yönetimi, sağlık mevzuatı
17 Final
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yönetim kavramının işlevlerini ve yönetimin tarihsel gelişimini anlatır
2 Sağlık sektörünün temel özelliklerinin açıklar
3 Sağlık hizmetleri ve yönetimi ile Türkiye'de sağlık hizmetlerinin yapısı ve yönetimini tanımlar
4 Sağlık hizmetlerinin kullanımını ve etkileyen faktörleri açıklar
5 Hastanelerin gelişimi, tipleri ve fonksiyonlarının anlatır
6 Sağlık işletmelerinin amaçları, türleri, hukuksal yapılarının tanımlar
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Korece okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini temel ve/veya ileri düzeyde geliştirir. ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Korece dil yeterliğini kazanır.
2 Kore Edebiyatı''na ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Kore dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dil bilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlam bilim, biçem bilim, söylem bilim ve derlem bilim konularında yetkinlik kazanır.
4 Korece''den Türkçe''ye, Türkçe''den Korece''ye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe ulaşır.
5 Alanıyla ilgili en son teknolojileri öğrenir. Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde Korece alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur.
6 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliği kazanır.
7 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
8 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanır. Disiplinlerarası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje, inovasyon çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     48
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Sağlık İşletmeleri Yönetimi (Tengilimoğlu D, Işık O, Akbolat M, Ankara-2012). 2. Hastane ve Sağlık Kurumları Yöneticiliği (Kavuncubaşı Ş, Yıldırım S, Ankara,2010) 3.Hastane yöneticiliği (Hayran O, Sur H. Istanbul –1997)
Yardımcı Kaynaklar Sağlik Hizmetleri el kitabı (Hayran O, Sur H. Istanbul –1998)

Ders İle İlgili Dosyalar