Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZKİRELER VE BİYOGRAFİK ESERLER II Üçüncü Düzey TDE410 8 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞR. GÖR. DR. ABDÜLKADİR DAĞLAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli TEORİK
Dersin Amacı Dîvân şâirlerinin biyografilerini şuarâ tezkirelerinden tesbît etme becerisini geliştirmek
Dersin Tanımı Dîvân şiirinin biyografik kaynaklarından şuarâ tezkireleri üzerine inceleme

Dersin İçeriği
1 16. Yüzyıl şuarâ tezkirelerinden örnek metinler okumak ve değerlendirmek (Sehî Bey örneği)
2 16. Yüzyıl şuarâ tezkirelerinden örnek metinler okumak ve değerlendirmek (Latîfî örneği)
3 16. Yüzyıl şuarâ tezkirelerinden örnek metinler okumak ve değerlendirmek (Âşık Çelebi örneği)
4 16. Yüzyıl şuarâ tezkirelerinden örnek metinler okumak ve değerlendirmek (Ahdî örneği)
5 16. Yüzyıl şuarâ tezkirelerinden örnek metinler okumak ve değerlendirmek (Kınalı-zâde Hasan Çelebi örneği)
6 16. Yüzyıl şuarâ tezkirelerinden örnek metinler okumak ve değerlendirmek (Gelibolulu Âlî örneği)
7 17. Yüzyıl şuarâ tezkirelerinden örnek metinler okumak ve değerlendirmek (Riyâzî örneği)
8 Ara Dönem Sınavı
9 17. Yüzyıl şuarâ tezkirelerinden örnek metinler okumak ve değerlendirmek (Rızâ örneği)
10 17. Yüzyıl şuarâ tezkirelerinden örnek metinler okumak ve değerlendirmek (Kâf-zâde Fâizî örneği)
11 18. Yüzyıl şuarâ tezkirelerinden örnek metinler okumak ve değerlendirmek (Safâyî örneği)
12 18. Yüzyıl şuarâ tezkirelerinden örnek metinler okumak ve değerlendirmek (Sâlim örneği)
13 18. Yüzyıl şuarâ tezkirelerinden örnek metinler okumak ve değerlendirmek (Belîğ örneği)
14 18. Yüzyıl şuarâ tezkirelerinden örnek metinler okumak ve değerlendirmek (Esrâr Dede örneği)
15 Yarı Yıl Sonu Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 16. Asır Türkçe şuarâ tezkirelerininin dil ve üslûb özellikleri hakkında bilgi sâhibi olunur.
2 17. Asır Türkçe şuarâ tezkirelerininin dil ve üslûb özellikleri hakkında bilgi sâhibi olunur.
3 18. Asır Türkçe şuarâ tezkirelerininin dil ve üslûb özellikleri hakkında bilgi sâhibi olunur.
4 Klâsik şuarâ tezkirelerinin temel özellikleri hakkında bilgi sâhibi olunur.
5 Antolojik mâhiyetli şuarâ tezkirelerinin temel özellikleri hakkında bilgi sâhibi olunur.
6 Şuarâ tezkireleri arasındaki zeyl grupları hakkında bilgi sâhibi olunur.
7 Şuarâ tezkirelerinden şâir biyografisi hazırlamanın handikapları fark edilir.
8 Şuarâ tezkirelerinden edebiyât târihi hazırlamanın handikapları fark edilir.
9 Târihî Türkçe mensûr metinlerin üslûb özellikleri hakkında bilgi elde edilir.
10 Târihî Türkçe mensûr metinlerin dil özellikleri hakkında bilgi elde edilir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     87
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Mustafa İsen vd., Şair Tezkireleri, Grafiker Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar Agâh Sırrı Levend, Türk Edebiyatı Tarihi, TTK Yayınları / Dergâh Yayınları.

Ders İle İlgili Dosyalar