Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TV HABERCİLİĞİ Birinci Düzey RTS361 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. VAHİT İLHAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. VAHİT İLHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans, Sınıf dışı ders çalışma (ön çalışma, pekiştirme), Proje (Yarıyıl ödevi), Araştırma
Dersin Amacı Öğrencilerin, radyo ve televizyon haberciliğinin her safhasını öğrenerek, ilgili teorik bilgilerin yanı sıra uygulamalı çalışmalar (haber çekimi) yapabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Haberciliğin her aşamasını teorik ve pratik çalışmalarla öğretmeyi amaçlayan derstir.

Dersin İçeriği
1 Tanışma, dersin amacı, yöntemi ve değerlendirme sistemi konularında bilgi verilmesi. Haberciliğin temel ilkeleri…
2 Haber kavramı, önemi, özellikleri ve habercilik türleri...
3 Haber toplama teknikleri ve yazımında temel kurallar, 5N 1K
4 Haber toplama teknikleri ve yazımında temel kurallar, 5N 1K
5 Haberde yer alan temel öğeler, üretim süreçleri ve temsil sorunu
6 TV’de Haber Yazma Teknikleri
7 TV’de Haber Yazma Teknikleri
8 TV’de Haber Yazma Teknikleri
9 TV Yayıncılığı ve Haber Bültenleri
10 Haber örnekleri ve değerlendirilmesi
11 Uygulama: Televizyon haber çekimi
12 Uygulama: Televizyon haber çekimi
13 Uygulama: Televizyon haber çekimi
14 Uygulama: Televizyon haber çekimi
15 Uygulama: Televizyon haber çekimi
16 Uygulama: Televizyon haber çekimi
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler, radyo ve televizyon haberciliğinin her safhasını öğrenir.
2 İlgili teorik bilgilerin yanı sıra, fakülte bünyesinde bulanan atölye çalışmalarında pratik yapma imkanı bulur.
3 Haberciliğin her aşamasını tecrübe ederek,öğrenir.
4 Haber toplama tekniklerini kavrar.
5 Haberde yer alan temel öğeleri ve temel kuralları kavrar.
6 TV haber bültenlerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi yapılır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim, radyo, televizyon ve sinema alanlarıyla ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilir.
2 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki kuramları bilir.
3 Radyo, televizyon ve sinemanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişim sürecini bilir.
4 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışma koşullarını düzenleyen yasal belgeleri, ulusal ve uluslararası meslek örgütlerini ve etik ilkeleri bilir
5 Radyo, televizyon ve sinemada yapım aşamalarını bilir; uygulama becerisi ve yetkinliğine sahiptir
6 Radyo, televizyon ve sinema alanında program üretme ve/veya film yapma yetkinliğine sahiptir
7 Radyo, televizyon yayıncılığındaki program türleri ile sinema türlerini ve akımlarını bilir
8 Görsel ve işitsel teknik donanımı içerik üretiminde etkin olarak kullanma becerisine sahiptir.
9 Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
10 Senaryo yazma ve çekim senaryosu hazırlama becerisine sahiptir.
11 Görüntü estetiği, sinematografik anlatım ve kompozisyonun temel ilkeleri konusunda yetkindir.
12 Medya okuryazarlığı becerilerini edinerek medya içeriklerinin toplumsal, ekonomik, politik, kültürel vb. etkilerini eleştirel bakış açısıyla ele alma, çözümleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir
13 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları çalışmalarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir
14 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibidir.
15 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
16 Girişimcilik, iş geliştirme ve ekip çalışması yürütebilme konularında bilgi ve beceriye sahiptir.
17 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibidir.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     95
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar 1 - Kars, N. (2010) Radyo – Televizyon Haberciliği, Derin Yayınları, İstanbul. 2 - Dileklen, T. (2005) Televizyon Haberciliği, Okumuş Adam Yayınları. 3 - Girgin, A. (2002) Haber Yazmak, Der Yayınları. 5 - Postman, N., Powers, S., (1996) Televizyon Haberlerini İzlemek, Kavram Yayınları, İstanbul. 6 - Şeker, M., (1999) Televizyon Haberciliği, Sel-Ün Yayınları, ISBN 975-94056-4-4, Konya 7 - Dursun, Ç. (2001), TV Haberlerinde İdeoloji, İmge: Ankara. 8- Ergül, H. (2000) Televizyonda Haberin Magazinleşmesi, İletişim, İstanbul. 9 - İnal, A. (1996). Haberi Okumak. İstanbul: Temuçin Yayınları 10 - Matelski, M. (2000) TV Haberciliğinde Etik, Yapı Kredi Yayınları, ISBN 975-363-475-4, İstanbul

Ders İle İlgili Dosyalar