Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TOHUMLU BİTKİLER LAB. İkinci Düzey BİY216 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. CEM VURAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin çeşitli tohumlu bitkilerin morfoloji ve tayinleri hakkındaki bilgilerini pekiştirmektir.
Dersin Tanımı Bu ders aşağıdaki konuları içermektedir: Türkiye’de yayılış gösteren Gymnospermae ait çeşitli cinslerin genel ve ayırt edici özellikleri yanında Angiospermae’ye ait büyük familyaların ve bu familyalara ait bazı cinslerin tayinleri üzerinde durulacaktır.

Dersin İçeriği
1 Tohumlu bitkiler lab. kılavuzunun kullanımı ve giriş
2 Açık tohumlu bitkilerin (Gymnospermae) genel özellikleri
3 Ülkemizdeki açık tohumlu bitkilerin (Gymnospermae) sınıflandırılması ve tayin anahtarı kullanılması
4 Tohumlu Bitkilerin (Spermatophyta) genel özellikleri, ayırt edici karakterleri ve sınıflandırılması.
5 Tayin anahtarının kullanılması
6 Ranunculaceae (düğünçiçeğigiller) familyası üyeleri, özellikleri ve ayırt edici karakterleri
7 Brassicaceae (turpgiller) familyası üyeleri, özellikleri ve ayırt edici karakterleri
8 ARA SINAV
9 Fabaceae (baklagiller) familyası üyeleri, özellikleri ve ayırt edici karakterleri
10 Labiatae (ballıbabagiller) familyası üyeleri, özellikleri ve ayırt edici karakterleri
11 Boraginaceae (hodangiller) familyası üyeleri, özellikleri ve ayırt edici karakterleri
12 Asteraceae (topluçiçeğigiller) familyası üyeleri, özellikleri ve ayırt edici karakterleri
13 Scrophulariaceae (sıracaotugiller) familyası üyeleri, özellikleri ve ayırt edici karakterleri
14 Graminae (buğdaygiller) familyası üyeleri, özellikleri ve ayırt edici karakterleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Açık tohumlu bitkilerin(Gymnospermae) genel özelliklerini kavraması beklenir
2 Tohumlu Bitkilerin (Spermatophyta) genel özelliklerini kavramış olası beklenir.
3 Tayin anahtarının kullanabilir.
4 Açık tohumlu bitkilerin (Gymnospermae)ayırt edici karakterleri kavramış olası beklenir.
5 Tohumlu Bitkilerin (Spermatophyta) ayırt edici karakterlerini kavramış olası beklenir.
6 Bitki familya tayinlerini yapabilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3 Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6 Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7 Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8 Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 20 1 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 20 1 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Seçmen ve ark., Tohumlu Bitkiler Lab. Uygulama Kılavuzu,., Ege Üniversitesi Fen Fak. Yayınları No.51, İzmir, 1996
Yardımcı Kaynaklar İlarslan, R., Çiçekli Bitkiler Sistematiği, Ankara Üniv.Fen Fak., Ankara, 1999.

Ders İle İlgili Dosyalar