Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PLANLAMA TEORİSİ Birinci Düzey SKY508 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Turkish
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Mustafa DEMİRCİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı .
Dersin Veriliş Şekli Theoretical
Dersin Amacı This course aims to understand the nature of planning in general. The course seek to answer the following questions: (1) What kind of activity is planning? (2)What are the objectives of planning? (3) What are the impacts of planning?
Dersin Tanımı planning as design of physical environment, planning as systems analysis, planning as a rational process, incrementalism, mixed-scanning, planning as an ethical activity, planning as a political activity.

Dersin İçeriği
1 Fiziksel planlama
2 Sistem ve rasyonel süreç olarak planlama
3 Küçük değişimlere dayanan (incrementalist) planlama
4 Karma yaklaşım (mixed scanning)
5 Savunucu planlama
6 Marksizm ve planlama
7 Planlama ve halk katılımı
8 İletişimsel planlama veya müzakereci planlama
9 vize sınavı
10 Planlama ve postmodernizm
11 Planlama ve piyasa
12 Planlama ve etik
13 Planlama ve uygulama
14 Planlama ve kamu yararı
15 Siyasal faaliyet olarak planlama
16 Final sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Planlama faaliyetinin doğasını anlama
2 Planlamanın amaçlarını tartışma
3 Planlamanın etkilerini tartışma
4 Planlama teorilerini öğrenme
5 planlamanın eleştirilerini kavrama
6 planlama uygulamalarını değerlendirme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 10 10
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 3 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 12 5 60
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Faludi, Andreas (1973) A Reader in Planning Theory, Pergamon Press. Taylor, Nigel (1998) Urban Planning Theory Since 1945, Sage Publications. Tekeli, İlhan (2001) Modernite Aşılırken Kent Planlaması, İmge Kitabevi.
Yardımcı Kaynaklar Keleş, Ruşen (2006) Kentleşme Politikası, İmge Kitapevi.

Ders İle İlgili Dosyalar