Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FAZ GEÇİŞLERİ VE KRİTİK OLAYLAR-I İkinci Düzey FİZ 543 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET ERTAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Fiziksel sistemlerdeki faz geçişlerini ve kritik olayları incelemek
Dersin Tanımı Faz geçişleri ve kritik olaylarla ilgili temel ve önemli kavramların verilmesi

Dersin İçeriği
1 Critical phenomena and a survey of basic results
2 Useful thermodynamic relations for fluid and magnetic systems
3 Critical-point exponents
4 Useful relations among critical-point exponents
5 Exponential inequalities
6 Problem Solving
7 Midterm Exam
8 The Van der Waals Theory
9 Critical-point exponents for the Van der Waals Theory
10 The mean-field theory of magnetic phase transitions
11 Critical-point exponents for the mean-field theory
12 The Effective Field Theory
13 The renormalization group theory
14 Final Exam
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Fiziksel sistemlerdeki faz geçişleri ve kritik olaylarla ilgili temel ve önemli bilgi ve kavramların öğrenilmesi
2 -
3 -
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2 Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3 Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4 Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6 Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7 Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9 Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10 Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11 Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12 Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 7 5 35
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 5 1 5
Ara sınavlara hazırlık 6 5 30
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 5 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 5 30
Ödev 7 0
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar 1- H. E. Stanley, Phase Transitions and Critical phenomena, Oxford University Press, New York,1987. 2-S.K. Ma, Modern Theory of Critical Phenomena, W.A. Benjamin, Advanced Book Program, 1976. 3-J.M. Yeomans, Statistical Mechanics of Phase Transitions, Oxford University Press, 1992. 4- P. Papon, J. Leblond and P. H. E. Meijer, The Physics of Phase Transitions, Springer, 2011. 5- D. Chandler Introduction to Modern Statistical Mechanics, Oxford University Press, 1987.

Ders İle İlgili Dosyalar