Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMAYA GİRİŞ Birinci Düzey JDE 425 Seçmeli 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. AYHAN KUŞÇULU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. AYHAN KUŞÇULU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Bilimsel-Akademik araştırmalar yaparken izlenen yollar ve bilinmesi gereken yöntemleri öğretmek.
Dersin Tanımı Bilimsel-Akademik araştırma yaparken öğrencinin hangi araştırmayı hangi yöntemle yapması gerektiğini öğreten bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Bilim ve sosyal bilimlere giriş, temel kavramlar. Bilimsel Etik1
2 Araştırma tasarımı: Araştırma soruları ve hipotez geliştirme. Bilimsel Eti2
3 Araştırma süreçlerinin genel yapısı ve yöntem seçimi. Araştırma türleri: Nitel ve nicel yöntemler.
4 Alanyazın taraması ve akademik kaynak bulma. Kaynak gösterimi (APA ölçütleri)
5 Örnekleme yöntemleri, örneklem büyüklüğü ve veri toplama stratejileri.
6 Veri toplama teknikleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar.
7 Örnekleme yöntemleri ve veri toplama stratejileri. Veri toplama teknikleri: Anketler, görüşmeler ve gözlemler.
8 Ara sınav haftası
9 Geçerlik ve güvenilirlik: Araştırma sonuçlarının doğruluğu.
10 Araştırmanın yapılandırılması: Raporlama süreçleri. Araştırma bulgularının yorumlanması ve yazımı.
11 Araştırma sunum teknikleri: Yazılı ve sözlü sunum.
12 Genel değerlendirme ve final projeleri/grup çalışmaları.
13 Genel değerlendirme ve final projeleri/grup çalışmaları.
14 Genel değerlendirme ve final projeleri/grup çalışmaları.
15 Genel değerlendirme ve final projeleri/grup çalışmaları.
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilimsel araştırmanın ne olduğunu öğrenir.
2 Bilimsel araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir.
3 Bilimsel araştırma yaparken izlenen yolu kavrar.
4 Bilimsel araştırma örneklerini okur ve anlar.
5 Bilimsel makale örneklerini okur ve anlar.
6 Kendisi de bilimsel araştırma yapabilir hale gelir.
7 Yaptığı araştırmayı yorumlayabilir.
8 Yaptığı araştırmanın yeterli ve yetersiz noktalarını saptar.
9 Diğer akademik araştırmalarla karşılaştırır.
10 İdeal akademik araştırma için çalışır.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 8 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 5 3 15
Toplam iş yükü     93
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Dr.Kaan Böke, 2014, İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar