Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK HALK EDEBİYATI IV İkinci Düzey TDE332 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ERHAN ÇAPRAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sözlü ve uygulamalı anlatım
Dersin Amacı Somut Olmayan Kültürel Miras (SOKÜM) ürünlerinden halk hikayeleri ve fıkralar hakkında bilgi vermek
Dersin Tanımı Masal, Türk fıkraları

Dersin İçeriği
1 Masal türü, özellikleri ve çeşitleri; diğer türlerle ilişkisi
2 Masalların kaynakları ve masal sınıflandırma çalışmaları
3 Türklerin derlemelerle başlayan bilimsel anlamdaki masal çalışmaları ve Dünyadaki masal çalışmaları
4 Masalların tip, motif ve formel yapıları
5 Masalların tip, motif ve formel yapıları
6 Metin incelemesi ve tahlil (Türk dünyası masal metinleriyle karşılaştırmalı)-1
7 Metin incelemesi ve tahlil (Türk dünyası masal metinleriyle karşılaştırmalı)-1
8 Ara Sınav
9 Fıkra türü, özellikleri ve çeşitleri
10 Fıkraların diğer türlerle ilişkisi ve işlevleri
11 Fıkralar üzerine yapılan çalışmalar
12 Fıkra tipleri ve konuları bakımından yapılan tasnifler
13 Gülmece kuramları
14 Metin inceleme ve tahlil (Türk dünyası metinleriyle karşılaştırmalı)-1
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Masal, fıkra kavramlarının öğrenilmesi.
2 Masal ürünlerinin özellik ve tabiatının öğrenilmesi.
3 Fıkra ürünlerinin özellik ve tabiatının öğrenilmesi.
4 Masal inceleme metod ve tekniklerinin öğrenilmesi.
5 Fıkra inceleme metod ve tekniklerinin öğrenilmesi.
6 Fıkra inceleme metod ve tekniklerinin öğrenilmesi.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 15 2 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 28
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 28
Yarıyıl içi toplam   56
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Erman Artun, Anonim Türk Halk Nesri, Turhan yayınları: Adana.
Yardımcı Kaynaklar Bayram Durbilmez (2014), "Hikâye Anlatma Geleneği" / "Hikâye Varlığı Açısından Bir İnceleme", Karslı Âşık Murat Çobanoğlu/ Hayatı, Sanatı, Eserleri, Kayseri.

Ders İle İlgili Dosyalar