Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEK VE ÇİFT TIRNAKLILARDA TIRNAK BAK. VE TIRNAK BO İkinci Düzey VCR 520 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Bu derste Tek ve Çift tırnaklı hayvanlarda sağlıklı bir ayak ve tırnak bakımı için uyulması gereken kurallar ve yapılması gereken ayak banyoları hakkındaki bilgiler 2 saat teorik uygulamalı olarak öğretilecektir
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Tek ve Çift tırnaklı hayvanlarda sağlıklı bir ayak ve tırnak bakımı için uyulması gereken kurallar ve yapılması gereken ayak banyoları hakkındaki bilgilerin öğretilmesidir
Dersin Tanımı Bu derste tek ve çift tırnaklılarda tırnak bakımı ve bozuklukları anlatılmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Ayak Anatomisi
2 Normal Tırnak Özellikleri
3 Topallık ve Ekonomik Önemi
4 Enfeksiyöz Hastalıklar
5 Ayak Derisinin Hastalıkları
6 Tırnağın Canlı Kısmının Hastalıkları
7 Ayağın Derin Dokularının Enfeksiyöz Hastalıkları
8 Ayağın Derin Dokularının Enfeksiyöz Olmayan Hastalıkları
9 Metabolik Hastalıklar
10 Tırnakların Bakımı
11 Tırnak Banyoları
12 Tırnak banyoları Solusyonları (1)
13 Tırnak banyoları Solusyonları (2)
14 Tırnağın pansumanı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ayak Anatomisi
2 Normal Tırnak Özellikleri
3 Topallık ve Ekonomik Önemi
4 Enfeksiyöz Hastalıklar
5 Ayak Derisinin Hastalıkları
6 Tırnağın Canlı Kısmının Hastalıkları
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner cerrahi alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner cerrahi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner cerrahi alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner cerrahi alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner cerrahi alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Anteplioğlu H, Samsar E, Akın F, Güzel N, (1992). Sığır Ayak Hastalıkları. Ankara: AÜ Basımevi. Smith BP, (1996). Large Animal İnternal Medicine. St. Louis: Mosby Inc.
Yardımcı Kaynaklar Aslanbey, D (2002): Veteriner Ortopedi ve Travmatoloji, Medipress, Ankara.

Ders İle İlgili Dosyalar