Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ESKİ ÖNASYA ÇİVİ YAZILI HUKUKU I Birinci Düzey TAR 671 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Eski toplumlarda Hukuk anlayışı nasıldı, Sumerler'den itibaren Akadlar ve diğer Sami toplumlar nasıl kanunlar yazdırmışlardır. bunları anlamak ve günümüze yansımalarını araştırmak.
Dersin Tanımı Eski Mezopotamya'da hukuk anlayışı ne zaman va nasıl doğdu, Sumer, Akad, Babil ve Asur toplumlarında yazılı hukuk nasıl gelişti. bunlar arasında benzerlik yada farklılık var mıydı. bunların araştırılıp öğrenilmesi.

Dersin İçeriği
1 Eski Mezopotamya'da Hukuk, adalet kavramları nelerdir.
2 Sumerlerde yazılı hukuk na zaman başladı, nasıl gelişti.
3 Urukagina reformu bir kanun anlayışını gösterir mi?
4 Ur-Nammu kanunlarının yapısı içeriği nelerdir.
5 Akadlarda kanunlar ilk defa kim tarafından yazdırıldı ve Sumerden farkı nedir.
6 Eşnunna ve Lipit-İştar kanunlarının içeriği nasıldır.
7 eski Babil'de kanun anlayışı ve Hammurabi
8 ara Sınav
9 Hammurabi kanunları hangi konuları içermektedir.
10 Hammurabi kanunlarında miras, aile hukuku nasıldır.
11 Hammurabi kanunlarında adopsiyon, Leviratus konusu nasıldır.
12 Hammurabi kanunlarında kölelik ve köleler meselesi
13 Orta Asur Kanunları
14 Ssumer, Akad ve Babil kanunlarının karşılaştırılması
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 bu ders sonunda öğrenciler, örfi hukukun ilk defa na zaman yazılı hale getirildiğini öğrenecekler.
2 bu ders sonunda öğrenciler, kanunların neden yazılı hale getirildiğini,yazılı hukukun önemini kavramış olacaklar.
3 bu ders sonunda öğrenciler, kanunların yazılmasının hukuk devletine giden yolda ne tür bir adım olduğunu görecekler.
4 bu ders sonunda öğrenciler, Sumerlerde ne tür bir toplum yapısını olduğunu anlaşmış olacaklar.
5 bu ders sonunda öğrenciler,Sami toplumlarda sınıf ayrımı, cinsiyet ayrımı olup olmadığını görmüş olacaklar.
6 bu ders sonunda öğrenciler, Eski Mezopotamya'da kanun anlayışı nedir, adalet ve hukuk nereden gelir bunları öğrenecekler.
7 bu ders sonunda öğrenciler, insanlar arasında ne tür olayların vuku bulduğunu ve bunlara ne tür cezalar uygulandığını görmüş olacaklar.
8 bu ders sonunda öğrenciler, Eski Mezopotamya'da suç ve caza kavramı nedir bunları öğrenecekler.
9 bu ders sonunda öğrenciler, aile hukuku nasıldı, miras nasıl pay edilirdi, evlenme ve boşanma konuları kanunlara nasıl yansımıştır.
10 bu ders sonunda öğrenciler, Sumer ve Sami kanunlarındaki farklı ve benzeri yönleri görmüş olacaklar.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 18 1 18
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 19 2 38
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar