Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SAÇ ÖRGÜLER İkinci Düzey TEM 520 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ABDULKADİR BİLİŞİK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı - Saç örgü kumaşve teknolojisini anlama - Özel uygulamalar için saç örgü kumaşve teknolojisinin nasıl seçileceğini anlama - İleri tekstil mühendisliği dersleri için saç örgü kumaşhakkında deneyim sahibi olma
Dersin Tanımı 2D saç örgülerin iç yapı formları, tam bir dönüş yapmadan gerçekleşen yapısal topolojinin anlaşılması, üretim teknikleri ve yapıların sınıflandırılması, kullanım alanları, kullanım alanlarına göre tasarım teknikleri ve bunların uygulamaları.

Dersin İçeriği
1 Saç örgülerin tanımı
2 Saç örgülü yapıların sınıflandırılması
3 Üretim teknikleri ve uygulama alanları
4 Saç örgülerin dizaynı ve konstrüksiyonu
5 Saç örgülerin yapısal özellikleri
6 Saç örgü geometrik modelleri
7 Saç örgülü yapıların mekanik özellikleri
8 Üç eksenli saç örgüler
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Saç örgülü yapıların üretim teknikleri, uygulama alanları, dizaynı ve konstrüksiyonu ile ilgili temel bilgi edinilmesi.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Tekstil Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Tekstil Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Tekstil mühendisliği uygulamalarında son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
7 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 6 6 36
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 2 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 6 12
Laboratuvar 1 1 1
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 4 5 20
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 2D Saç örgüler ders notları, Kadir Bilişik, 2014.
Yardımcı Kaynaklar - Braiding and Braiding Machinery, W.A. Douglass, Centrex Publishing Company, 1964. - D. Brunnschweiler, Braids and braiding, J of Textile Institute, 44, p 666 – 686, 1953. - D. Brunnschweiler, The structure and tensile properties of braids, J of Textile Institute, 45, T 55 – 87, 1954.

Ders İle İlgili Dosyalar