Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UYGULAMALI DİLBİLİM SEMİNERİ Üçüncü Düzey ELIN627 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili İNGİLİZCE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ.DR. DOĞAN BULUT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZYÜZE; SEMİNER
Dersin Amacı DERSİN AMACI DOKTORA DERS AŞAMASINDA SONA YAKLAŞMIŞ OLAN ÖĞRENCİLERİN TEZ KONULARINA YÖNELİK DÜŞÜNCELERİNİ NETLEŞTİRMELERİNE YARDIMCI OLMAK ÜZERE SOMUT ARAŞTIRMA YAPABİLECEKLERİ KONULAR SEÇMELERİNİ, BU KONULARLA İLGİLİ BİR ARAŞTIRMA YAPMALARINI, DÖNEM SONU İTİBARIYLA BİTİRMİŞ OLDUKLARI ARAŞTIRMAYI ULUSAL/ULUSLARARASI BİR KONGRE/SEMPOZYUMDA SUNMALARINI SAĞLAMAKTIR.
Dersin Tanımı DERS, UYGULAMALI DİLBİLİM ALANINDA BİR ARAŞTIRMANIN KONU SEÇİMİNDEN, KONUNUN DARALTILMASINA, KULLANILACAK VERİ TOPLAMA YÖNTEMİNDEN VERİNİN NASIL ANALİZ EDİLECEĞİNE KADAR HER YÖNÜYLE GERÇEKLEŞTİRİLMESİNİ İÇERİR.

Dersin İçeriği
1 Introduction to the course
2 Individual study-no class meeting
3 Presentation of the seminar topic with a relevant list of publications - submit list of publications
4 Presentation of the specific topic with details- submit details of the research topic (one page only)
5 Presentation of the research questions and hypotheses for the specific topic-submit details (only one page)
6 Presentation of the literature review –submit
7 Presentation and discussion of the research methodolgy-submit
8 Data collection reports
9 Data collection reports-submit
10 Data analysis reports
11 Data analysis reports-submit
12 Discussion of conclusion- submit
13 Rehearsal for Seminar Symposium
14 Seminar Symposium
15 Final Week: Submission of the research papers
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 ÖĞRENCİLER KENDİ ALANLARI İLE İLGİLİ BİR ARAŞTIRMA KONUSUNU BELİRLEYEBİLİR VE ARAŞTIRILABİLECEK ŞEKİLDE DETAYLANDIRABİLİRLER.
2 ÖĞRENCİLER BELİRLEDİKLERİ KONU İLE İLGİLİ ALAN YAZIN TARAMASI YAPABİLİR VE İHTİYAÇLARI OLAN KAYNAKLARI ELDE EDEBİLİRLER.
3 ÖĞRENCİLER VERİ TOPLAMA VE ANALİZ YÖNTEMLERİNİ BELİRLEYEBİLİRLER.
4 ÖĞRENCİLER VERİ TOPLAMA VE ANALİZ YÖNTEMLERİNİ (HEM NİTELİKSEL HEM NİCELİKSEL) BAĞIMSIZ OLARAK UYGULAYABİLİRLER.
5 ÖĞRENCİLER ELDE ETMİŞ OLDUKLARI SONUÇLARI ÖNCEKİ YAPILAN ÇALIŞMALARA ATIFTA BULUNARAK DEĞERLENDİREBİLİR, KENDİ ALANLARI İLE İLGİLİ YANISAMALARINI AKADEMİK SEVİYEDE TARTIŞABİLİRLER.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1- Bu bölümde lisansüstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2 2- Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3 3- Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4 4- Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5 5- Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6 6- Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7 7- Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler
8 8- İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9 9- Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10 10- Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11 11- İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12 12- İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler.
13 13- Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14 14- Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler.
15 15- Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16 16- Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17 17- Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler.
18 18- Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19 19- Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20 20- Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 11 2 22
Ödevler 9 2 18
Sunum / Seminer hazırlama 5 6 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 40 40
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 8 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Davies, A. & Elder, C. (Eds.). (2004). The handbook of applied linguistics. Malden, MA: Blackwell Publishing. McGroarty, M. (Ed.). (2004). Advances in language pedagogy [Special issue]. Annual Review of Applied Linguistics, 24. McGroarty, M. (Ed.). (2005). A survey of applied linguistics [Special issue]. Annual Review of Applied Linguistics, 25. Simpson, J. (Ed.). (2011). Routledge handbook of applied linguistics. Abingdon: Routledge.

Ders İle İlgili Dosyalar