|
Yardımcı Kaynaklar
|
AKSAN, Doğan (1999). Halk Şiirimizin Gücü, Ankara: Bilgi Yayınevi.
AKÜN, Ömer Faruk (1953). “Anadolu Halk Şiirinde Tabiat Motifleri”, [Basılmamış Doktora Tezi], İstanbul: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, XVI+767 s.
AKÜN, Ömer Faruk (2006).”Önsöz”, Anadolu Halk Şiirinde Tabiat Motifleri, [Basılmamış Doktora Tezi], İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, İstanbul 1953, XVI+767 s.”, Türklük Bilimi Araştırmaları (Prof. Dr. Ömer Faruk Akün’e Armağan) [Niğde], S. 19, s. 193-204.
ALBAYRAK, Nurettin (2004) Ansiklopedik Halk Edebiyatı Terimleri Sözlüğü, İstanbul: L&M Yayınları
AYAN, Dursun (1999). “Osmanlı’da İdeoloji İzleri / Folklor ve Edebiyattan Örnekler”, Düşünen Siyaset (Osmanlı ve İdeolojisi), S. 7-8(Ağustos-Eylül 1999), s. 165-210.
BAŞGÖZ, İlhan (1986) “Düğün Türküleri mi Ağıt mı?”, Folklor Yazıları, İstanbul: Adam Yayınları, s. 263-267.
BİLGEGİL, M. Kaya (1946). “Saz Şiirinin Kadroları”, [Basılmamış Mezuniyet Tezi], İstanbul: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, s. 79-84.
ÇEVİRME, Hülya- Rifat Oymak (2009) “Halk Anlatılarının Metinselliği”, Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, S. 2009/ 1-2, s. 74- 83.
ÇOBANOĞLU, Özkul (1999). “İşgal Edilen Vatan Topraklarında Aşık Edebiyatı’nın İşlevleri ve Aşık Şenlik”, Millî Folklor, c. VI, S. 42, s. 29-35.
DUNDES, Alan (2003). “Halk Kimdir?”, (Çeviren: Metin Ekici), Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar, Ankara: Millî Folklor Yay., s. 1-30.
DÜZGÜN, Dilaver (1994). “Âşık Ruhanî’nin Bir Şiiri Üzerine Bazı Tespitler”, Erciyes, c. XVII, S. 194 (Şubat 1994), s. 27-28.
EYUBOĞLU, Sabahattin (2000) “Türk Halk Bilmeceleri”, Mavi I: Söz Sanatları Üzerine Denemeler ve Eleştiriler, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, s. 65- 75.
GEMUHLUOĞLU, Fethi (1959) “Türkülere Merhaba”, Türk Yurdu, S. 2, Nisan 1959.
GÖRKEM, İsmail (2006) “Ömer Faruk Akün: ‘Anadolu Halk Şiirinde Tabiat Motifleri’, [Basılmamış Doktora Tezi], İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, İstanbul 1953, XVI+767 s.”, Türklük Bilimi Araştırmaları (Prof. Dr. Ömer Faruk Akün’e Armağan) [Niğde], S. 19, s. 213-221.
GÜZ, Nüket (1986). “Metin İncelemeleri”, İ. Ü. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü Yıllığı-I, s.173-180.
KOCA, Salim (?) “’Diyar-ı Rum’un (=Roma Ülkesi= Anadolu) ‘Türkiye’ Hâline Gelmesinde Türk Kültürünün Rolü”, Türkiyat Araştırmaları Dergisi [=Konya],
KÖKTÜRK, Şahin (2003) “Bayburtlu Zihnî’nin Bir Koşmasının Ontolojik Analiz Metoduyla İncelenmesi”, Millî Folklor, S. 60, s. 170-178.
MENGİ, Mine (2007) “Metin İncelemesi Aşamaları, Terimleri ve Bunlardan Biri: Metin Tahlili”, II. Kayseri ve Yöresi Kültür, Sanat ve Edebiyat Bilgi Şöleni (10-12 Nisan 2006), Kayseri: Erciyes Üniversitesi Yayınları, s. 759-767.
MUSAOĞLU, Mehman (2003). “Türk Folklorik Metinlerinin Ontolojik-Lengüistik Temelleri”, Dil Dergisi, S. 118, Ocak- Şubat 2003, s. 16- 25.
OĞUZ, Öcal (2003). Birincil Sözlü Kültür Çağı ve Karac’oğlan Şiiri”, Millî Folklor, S. 58, s. 31-38.
TECER, Ahmet Kisti (1941). “Halk Edebiyatı”, Türk Dili ve Edebiyatı Araştırmaları: 1940-1941, S. 1, İstanbul: Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Enstitüsü Neşriyatı, s. 3-48.
TEKİN, Gönül (2001) “Edebi Eserlerin Değerlendirilmesine İoanna Kuçuradi’nin Getirdiği Yeni Yaklaşım”, Journal of Turkish Studies / Türklük Bilgisi Araştırmaları Dergisi (İoanna Kuçuradi Armağanı), c. XXV, 2001, s. 1-6.
ÜSTÜNER, Ahat (2007) “Kayseri ve Yöresi Ağızlarında Güzel Adlandırmalar”, II. Kayseri ve Yöresi Kültür, Sanat ve Edebiyat Bilgi Şöleni (10-12 Nisan 2006), Kayseri: Erciyes Üniversitesi Yayınları, s. 170-192.
YILDIRIM, Dursun (1999). “Dede Korkut’tan Ozan Barış’a Dönüşüm”, Türk Dili, S. 570, Haziran 1999, s. 505-530.
YILDIRIM, Dursun (2000). “Tarihî Süreç İçinde İletişim Odakları, Ağları ve İşlevleri [XIII.-XX. Yüzyıllar Aralığı Türkiyesi]”, Türk Dünyası, S.10 (Güz 2000), s.327-353.
|