Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FİZYOLOJİDE DENEYSEL ARAŞTIRMA PLANLAMASI Üçüncü Düzey ELK209 3 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ KEMAL ERDEM BAŞARAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Nazan Dolu
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sınıf dersi
Dersin Amacı Fizyoloji Bilimlerinde yapılacak araştırmaların planlanması
Dersin Tanımı Dönem 2 öğrencilerinden yaklaşık 5 öğrencinin alabileceği, haftada 1 saatlik seçmeli bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Yapılacak projenin belirlenmesi (örnek bir araştırma konusunun saptanması)
2 Literatür tarama ve deneysel araştırmanın hangi konuda yapılacağının belirlenmesi
3 Etik kurul başvuruları nasıl yapılır
4 İnsan çalışmalarında bilgilendirilmis gönüllü onam formu (BGOF)nedir?
5 Araştırma bütçesinin nasıl düzenlendiğinin uygulanması
6 Örnek araştırma projesi hazırlama
7 Çalışma planının yapılması
8 Metod hazırlama
9 Çalışma ortamı hazırlama
10 Projede gerekli formların hazrlanması
11 Kayıtların alınması
12 Kayıtların excel programında yazılması
13 İstatistik yapılması
14 MAKALE YAZILMASI
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu derse katılan öğrenciler fizyoloji ile ilgili bir proje planlayabilirler
2 Literatürlere nasıl ulaşabileceğini bilirler
3 Literatür takip edebilirler
4 Grup dinamiğini öğrenirler
5 Çalışmanın istatistiğini yapabilirler
6 Makale yazabilirler.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
3 Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
4 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
5 Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
6 Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
7 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
8 Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
9 Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
10 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
11 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
12 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 4 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 4 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     35
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar