Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İRAN'DA MODERNLEŞME HAREKETLERİ I Üçüncü Düzey TAR 685 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ.DR.GÖKHAN BOLAT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı İRAN MODERNLEŞME SÜRECİNİ ANLAMAK
Dersin Tanımı 19. YÜZYILDAN İTİBAREN İRAN'DA BAŞLAYAN MODERNLEŞME HAREKETLERİ VE BUNLARIN SEBEP-SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Dersin İçeriği
1 MODERNLEŞMENİN TANIMI VE AVRUPA'DA GERÇEKLEŞTİRİLEN MODERNLEŞME HAREKETLERİNİN GENEL BİR DEĞERLENDİRMESİ
2 İSLAM DÜNYASINDA MODERNLEŞME SÜRECİNİN BAŞLAMASI
3 19. YÜZYILDA YAPILAN MODERLEŞME HAREKETLERİ:SÜRECİNİN BAŞLAMASI, İÇ VE DIŞ ETKENLER
4 ABBAS MİRZA VE REFORMLARI
5 MİRZA EBU'L KASIM VE REFORMLARI
6 MİRZA TAKİ HAN (EMİR KEBİR) VE REFORMLARI
7 ASKERİ ALANDAKİ MODERNLEŞME HAREKETLERİ
8 VİZE SINAVI
9 EĞİTİM ALANINDAKİ MODERNLEŞME HAREKETLERİ
10 HUKUK ALANINDAKİ MODERNLEŞME HAREKETLERİ
11 KÜLTÜREL ALANDAKİ MODERNLEŞME HAREKETLERİ
12 İRAN MODERNLEŞME HAREKETLERİNDE BATI DÜNYASININ ETKİSİ
13 İRAN MODERNLEŞME HAREKETLERİNDE OSMANLI DEVLETİ'NİN ETKİSİ
14 İRAN'DAKİ MODERNLEŞME HAREKETLERİNİN SİYASİ,KÜLTÜREL,TOPLUMSAL VE DİNİ HAYATA YANSIMALARI
15 FİNAL SINAVI
16 -
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 MODERNLEŞME KAVRAMI VE İÇERİĞİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAK
2 İSLÂM DÜNYASINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN MODERNLEŞME HAREKETLERİ HAKKINDA YETERİ DÜZEYDE BİLGİ SAHİBİ OLMAK
3 MODERNLEŞME SÜRECİNDE İÇ DİNAMİKLERİN ÖNEMİ VE SÜRECE KATKILARI HAKKINDA DEĞERLENDİRMELER YAPABİLMEK
4 MODERNLEŞME SÜRECİNDE DIŞ ETKENLERİN OLUMLU VE OLUMSUZ ETKİLERİ ÜZERİNDE DEĞERLENDİRMELER YAPABİLMEK
5 TEKNOLOJİK GELİŞMELERİN MODERNLEŞME SÜRECİNE ETKİLERİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAK
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
4 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7 Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
10 Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
12 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13 13- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 24 2 48
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 16 2 32
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 15 2 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ervand Abrahamian, Modern İran Tarihi,İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2009
Yardımcı Kaynaklar Ervand Abrahamian, Modern İran Tarihi,İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2009

Ders İle İlgili Dosyalar