Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SES FİZİĞİ VE AKUSTİK İLKELER Üçüncü Düzey ODY 123 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BUKET SAATÇİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. BUKET SAATÇİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok.
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze.
Dersin Amacı Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu öğrencileri için temel fizik konularının ele alınması.
Dersin Tanımı Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu bölümlerinde okuyan öğrencilere ışık tutacak fen ve teknoloji bilgisi için temel fizik 1 kavramlarının verilmesi.

Dersin İçeriği
1 Fizik ve ölçme, Birim sistemleri.
2 Kinematik.
3 Statik.
4 Dinamik.
5 İş ve Enerji.
6 Salınım hareketi.
7 Maddenin özellikleri.
8 Akışkanlar ve basınç.
9 Sıcaklık ve Isı.
10 Hal değiştirmeler.
11 Dalgalar ve ses.
12 Sesin havada ve diğer ortamlarda yayılması.
13 Sesin fizyolojik nitelikleri.
14 İnfrases, Ultrases ve Ultrasesin Uygulama Alanları.
15 FİNAL
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ölçmenin öneminin kavranılması.
2 Birim sistemleri ve dönüşümlerinin kavranılması.
3 Hız, ivme kavramının çeşitli hareket türleri kullanılarak verilmesi.
4 Kuvvet kavramının statik ve dinamik konularında incelenmesi.
5 İş hesabı ve iş-enerji arasındaki ilişkinin verilmesi.
6 Frekans ve peryot gibi kavramların salınım hareketi kullanılarak verilmesi.
7 Atmosfer basıncı, vakum gibi kavramlar için akışkanlar konusunun ele alınması.
8 Sıcaklık ve ölçümü, ısı ve ölçümü konularının anlaşılması.
9 Dalgalar (mekanik, elektromanyetik) hakkında bilgi verilmesi ve ses dalgası üzerinde durulması.
10 Optik aletler ve göz yapısı için geometrik optik konusunun verilmesi.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
3 Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
4 Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     51
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Mustafa Gençaslan, Temel Fizik I ders notları.
Yardımcı Kaynaklar 1) Fen ve Mühendislik için Fizik, R. A. Serway, R. J. Beichner; Ç.E:K. Çolakoğlu, Palme yayıncılık, Ankara (2002). 2) Fiziğin temelleri, R. Resnick ve D. Halliday; Ç: C.Yalçın, Arkadaş yayınları, (1996). 3) Temel Fizik, P.M.Fishbane, S. Gasiorowicz, S. T. Thornton, Arkadaş yayıncılık,(2003). 4) Modern Üniversite Fiziği, Richards-Sears-Wehr-Zemansky, Çağlayan yayınları, (1982).

Ders İle İlgili Dosyalar