Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİNLER TARİHİ I Birinci Düzey İLH519 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. RAMAZAN ADIBELLİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Mustafa ÜNAL, Doç. Dr. Kenan HAS, Doç. Dr. Ramazan ADIBELLİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Ar. Gör. Bekir KÖYLÜ
Dersin Veriliş Şekli Anlatım, Münazara, Seminer
Dersin Amacı Dünya Dinleri hakkında söz konusu dinlerin temel kaynakları kullanılarak deskriptif metotla bilgi vermek
Dersin Tanımı Dünya dinlerini herhangi bir eleştiriye tabi tutmaksızın, din müntesiplerinin inandığı şekilde anlatır

Dersin İçeriği
1 Din ve Tarih kelimelerinin anlamı, Dinler Tarihinin farklı tanımlamaları, Dinler Tarihinin konusu ve metodu.
2 Dinler tarihinin diğer ilim dallarıyla ilişkisi.
3 Dinin kaynağı hakkında görüş ve teoriler
4 İlkel kabile dinleri
5 Konfüçyanizm Taoizm
6 Şintoizm Hinduizm Kutsal Metinler
7 Budizm Buda'nın hayatı ve ilkeleri Budizm'in Kutsal Metinleri
8 Yahudilik, Yahudi, İbrani ve İsrail terimleri Yahudilik tarihi Tevrat, Zebur, Talmud ve Kabbala
9 Yahudi mezhepleri Muhafazakar Yahudilik Ortodoks Yahudilik Reformist Yahudilik
10 Hıristiyanlık Tarihi İsa'nın hayatı İnciller
11 Pavlus
12 Katolik Ortodoks ve Protestan kiliseler Konsiller ve önemi
13 Hıristiyanlıktaki reform hareketleri Günümüz dünyasında dini akımlar Mormonlar Baptistler Advantistler
14 Geleneksel Türk dini
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dinlerde geçen temel kavramlar hakkında bilgi verilmiş olur
2 Yahudi ve Hıristiyan mezheplerinin çıkış noktaları ve günümüze yansımaları hakkında bilgi verilir
3 Kast sistemi gibi yapılanmaların dinlerdeki iz düşümü tartışmaya açılmış olur
4 Tarihsel İsa hakkında genel tartışmalar hakkında bilgi verilir
5 Pavlus'un merkezi konumu anlatılır ve tartışmaya açılır
6 Günümüz dini akımları hakkında mukayeseli bilgi verilir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
3 İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
8 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
9 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
10 İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
12 Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
15 Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
16 Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
18 Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
19 Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 3 3
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     84
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Abdurrahman KÜÇÜK, Günay TÜMER, M.Alparslan KÜÇÜK, Dinler Tarihi, Ankara, 2009
Yardımcı Kaynaklar Harun GÜNGÖR, Ünver GÜNAY, Türk Din Tarihi, Kayseri, 1998, Dinler Tarihi Araştırmaları I-VII,

Ders İle İlgili Dosyalar