Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GIDA BİYOTEKNOLOJİSİ İkinci Düzey TBT312 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr.Sibel SİLİCİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araş.Gör. Ahmet SAY
Dersin Veriliş Şekli Örgün (Yüz yüze)
Dersin Amacı Gıda maddeleri üretiminde ve gıda kaynaklı bitkisel ve hayvansal üretimde geleneksel ve modern biyoteknolojk yöntemlerin kullanımı ayrıca farklı amaçlarla kullanılan hammadde ve katkı maddelerinin üretiminde biyoteknolojik yöntemlerin kullanımı konusunda bilgiler vermektir.
Dersin Tanımı Biyoteknoloji kullanılarak elde edilen ve ekonomik değeri olan ürünler (gıda hammmade ve katkı maddeleri), ilgili olduğu uygulama alanları, fermentasyon, mikrobiyal biyodönüşüm, genetiği değiştirilmiş organizmalar, starter kültür ve enzim üretimi.

Dersin İçeriği
1 Biyoteknolojinin Tanımı ve Önemi
2 Biyoteknolojinin İlgili Olduğu Alanlar
3 Gıda Biyoteknolojisi Açısından Önemli Bakteriler ve Özellikleri
4 Gıda Biyoteknolojisi Açısından Önemli Küfler ve Özellikleri
5 Gıda Biyoteknolojisi Açısından Önemli Maya Türleri ve Özellikleri
6 Dünyada ve Türkiye’de Biyoteknolojinin Gelişimi, Bugünkü Durumu ve Gelişme Potansiyeli
7 Gıdalar ve Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar
8 Ara Sınav
9 Hayvansal Kaynaklı Gıda Üretiminde Biyoteknoloji
10 Bitkisel Kaynaklı Gıda Üretiminde Biyoteknoloji
11 Gıda Katkı Maddeleri Üretimi ve Biyoteknoloji (Enzimler, starter kültürler, vitaminler vb.)
12 Gıda Atıkları ve Biyoteknolojik Yöntemlerle Geri Dönüşümü
13 Gıda Analizleri ve Biyoteknoloji
14 Yarıyıl Sonu Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Biyoteknolojinin tanımı ve uygulama alanlarıyla ilgili bilgi sahibi olur.
2 Biyoteknolojinin gıda araştırmaları ve endüstrisi açısından önemini kavrar.
3 Biyoteknoloji alanındaki gelişmelerin olumlu ve olumsuz etkilerini değerlendirir.
4 Gıda biyoteknolojisi açısından önemli bakteri, küf ve maya türleri ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
5 Hayvansal ve bitkisel gıda üretiminde biyoteknolojik gelişmeleri öğrenir.
6 Biyoteknolojik yollarla üretilen enzimler hakkında bilgi sahibi olur.
7 Gıda katkı maddelerinden mikrobiyal yollarla üretilenleri öğrenir.
8 Genetiği değiştirilmiş organizmalar hakkında bilgi sahibi olur.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bu bölümde lisans üstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2 Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3 Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4 Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5 Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6 Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7 Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler.
8 İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9 Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10 Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11 İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12 İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler..
13 Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14 Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler. .
15 Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16 Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17 Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler. gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
18 Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19 Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20 Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 1 40
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Aran, N. 2010; Gıda Biyoteknolojisi, Nobel Yayınevi, Ankara Johnsonn-Green, P, 2002. Introduction to Food Biotechnology, CRC Press, New York
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders İle İlgili Dosyalar