Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
RUMİNANTLARDA DÖLVERİMİ VE SUN'İ TOHUMLAMA İkinci Düzey VDS 517 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bulunmamaktadır
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ALİ ERDEM ÖZTÜRK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SERPİL SARIÖZKAN/PROF.Dr. Ö.Orkun DEMİRAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Haftada 2 saat teorik
Dersin Amacı Bu dersin amacı, ruminantlarda fertilite ve steriliteye yol açan faktörleri ve suni tohumlamanın rolünü anlatmaktır.
Dersin Tanımı Bu dersin amacı, ruminantlarda fertilite ve steriliteye yol açan faktörleri ve suni tohumlamanın rolünü anlatmaktır.

Dersin İçeriği
1 Ruminantlarda reprodüktif system anatomisi
2 Ruminantlarda reprodüktif system fizyolojisi
3 Östrus siklusu
4 Östrus mekanizması
5 Çiftleşme davranışı
6 Östrusun belirlenmesi
7 Fertilizasyon, implantasyon, gebelik ve doğum
8 SINAV
9 Doğum sonrası ovaryum fanksiyonları, uterus involusyonu
10 Reprodüksiyonda sorunlar
11 Doğum sonrası anoestrus, fertilite düşüklüğü, sterilite
12 Östrus ve ovulasyon senkronizasyonu
13 En uygun tohumlama zamanları
14 En uygun tohumlama teknikleri
15 Reprodüksiyon yönetim program
16 FİNAL SINAV
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ruminantlarda fertilite ve steriliteye yol açan faktörleri ve suni tohumlamanın rolünü bilir.
2 Ruminantlarda reprodüktif system anatomisi ve Ruminantlarda reprodüktif system fizyolojisini bilir.
3 ruminantlarda Östrus siklusu,Östrus mekanizması,Çiftleşme davranışı ve östrusun belirlenmesini bilir.
4 ruminantlarda Fertilizasyon, implantasyon, gebelik ve doğum hakkında bilgisi olur.
5 Doğum sonrası ovaryum fanksiyonları, uterus involusyonu ve Reprodüksiyonda sorunları saptayabilir.
6 En uygun tohumlama zamanları ve En uygun tohumlama tekniklerini bilir.
7 ruminantlarda Reprodüksiyon yönetim programını uygulayabilir.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3 Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
4 Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
5 Bilimsel bakışa sahip olur,
6 Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
7 Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
8 Bilimsel yenilikleri takip eder,
9 Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
10 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11 Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Noakes D.E., Parkinson T.J., England G.C.W., 2003. Arthur’s Veterinary Reproduction and Obstetrics, Saunders Inc., New York
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar