Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MİMARİDE AYDINLATMA TASARIMI İkinci Düzey MİMS29 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bulunmamaktadır
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr. Özlem SÜMENGEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Bulunmamaktadır
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Mimaride aydınlatma tasarımının öneminin kavranması, tasarım parametrelerinin aygıt, mekan, bina ve çevre ölçeğinde tanıtılması, görsel konfor kavramının ve aydınlatma sistemi tasarım yöntemlerinin aktarılması
Dersin Tanımı Aydınlatma tasarımına ilişkin kavramların ve tasarım parametreleri teorik olarak aktarılarak, güncel projelerden örnekler verilmesi ve aydınlatma sektörünün ilişkisinin kurulması, bina tipolojilerine göre aydınlatma sistemlerinin ödev olarak verilerek tartışılması, sonuç ürün olarak bir i mekan ölçeğinde verilen aydınlatma tasarımı ödevinin; poster olarak teslim edilmesi.

Dersin İçeriği
1 Dersin tanıtımı, ders işleniş planı ve literatür araştırma yöntemlerinin açıklanması
2 Aydınlatma tasarımı kavramları ve parametrelerinin tanıtılması I-Aydınlatma tasarımının mimarideki öneminin anlatılması
3 Aydınlatma kalitesi terimlerinin ve aydınlatma sistemi gereçlerinin tanıtılması
4 Görsel konfor koşullarının, ışık kaynakları ve aydınlatma aygıtlarının özelliklerinin anlatılması
5 Müze ve otel yapılarının aydınlatma tasarımına ilişkin öğrenci sunumları–aydınlatma tasarımı ödevinin tanıtılmas
6 Hastane ve ofis yapılarındaki aydınlatma tasarımına ilişkin öğrenci sunumları
7 Mağaza ve sergi salonları ile ilgili aydınlatma tasarımına ilişkin öğrenci sunumları
8 ARA SINAV
9 Öğrencilerin seçtikleri bina tipolojisine göre yapacakları proje ödevi kritiklerine başlanması –plan şemaları ve kesitlere ilişkin kritiklere başlanması (Gruplar halinde ders saatleri içerisinde öğretim görevlisi çalışma ofisinde )
10 Öğrencilerin seçtikleri bina tipolojisine göre yapacakları proje ödevi kritiklerine devam edilmesi
11 Öğrencilerin seçtikleri bina tipolojisine göre yapacakları proje ödevi kritiklerine devam edilmesi
12 Öğrencilerin seçtikleri bina tipolojisine göre yapacakları proje ödevi kritiklerine devam edilmesi
13 Genel değerlendirmeler, önerilen aydınlatma tasarımı, seçilen ışık kaynakları ve aygıtlar üzerinden kritik verilmesi ve final ödev teslimine ilişkin son bilgilerin verilmesi, soruların cevaplanması
14 RESMİ TATİL
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mimaride aydınlatma tasarımının öneminin kavrar
2 Tasarım parametrelerinin aygıt-mekan-bina ve çevre ölçeğinde anlar
3 Görsel konfor kavramının ve aydınlatma sistemi tasarım yöntemlerini öğrenir
4 Enerji etkin tasarımda aydınlatmanın öneminin kavrar
5 Farklı disiplinlere mimar olarak bir bakış açısı geliştirebilmeyi öğrenir
6 Aydınlatma tasarımının; mimarinin dördüncü boyutu olarak ifade edilmesini kavrar
7
8 .
9
10 .

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 2 6
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 4 2 8
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Aydınlatma Tekniği, Muzaffer Özkaya, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2000 Architectural Lighting Design, Judith Jones,1990 Steffy, G.R., Architectural Lighting Design, Van Nostrand Reinhold Company, New York, 1990 PLD –Professional Lighting Design –Türkiye –Dijital-Basılı aylık dergi

Ders İle İlgili Dosyalar