| 1 | Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır. |  | 
                
                    | 2 | Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir. |  | 
                
                    | 3 | Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır. |  | 
                
                    | 4 | Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur. |  | 
                
                    | 5 | Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir. |  | 
                
                    | 6 | Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır. |  | 
                
                    | 7 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir. |  | 
                
                    | 8 | Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur. |  | 
                
                    | 9 | Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır. |  | 
                
                    | 10 | Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır. |  | 
                
                    | 11 | Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir. |  | 
                
                    | 12 | Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur. |  | 
                
                    | 13 | Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir. |  | 
                
                    | 14 |  |  | 
                
                    | 15 |  |  | 
                
                    | 16 |  |  | 
                
                    | 17 |  |  | 
                
                    | 18 |  |  | 
                
                    | 19 |  |  | 
                
                    | 20 |  |  | 
                
                    | 21 |  |  | 
                
                    | 22 |  |  | 
                
                    | 23 |  |  | 
                
                    | 24 |  |  | 
                
                    | 25 |  |  | 
                
                    | 26 |  |  | 
                
                    | 27 |  |  | 
                
                    | 28 |  |  | 
                
                    | 29 |  |  | 
                
                    | 30 |  |  | 
                
                    | 31 |  |  | 
                
                    | 32 |  |  | 
                
                    | 33 |  |  | 
                
                    | 34 |  |  | 
                
                    | 35 |  |  | 
                
                    | 36 |  |  | 
                
                    | 37 |  |  | 
                
                    | 38 |  |  | 
                
                    | 39 |  |  | 
                
                    | 40 |  |  | 
                
                    | 41 |  |  | 
                
                    | 42 |  |  | 
                
                    | 43 |  |  | 
                
                    | 44 |  |  | 
                
                    | 45 |  |  | 
                
                    | Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |