Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
JAPON ŞİİR TÜRLERİ Birinci Düzey JDE 419 Zorunlu 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ GÜLİZ DOĞAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. GÜLİZ DOĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Waka, tanka ve haiku ve senryu odaklı olmak üzere Japon şiir türlerinin tanıtımı.
Dersin Tanımı Japon şiir türlerinin özellikleri ve Japon şiir türlerinden waka, tanka, haiku ve senryu odaklı incelenmesi.

Dersin İçeriği
1 Şiir Nedir ? Şiir türünün özellikleri hakkında bilgilendirme
2 Japon Şiir Türleri ile ilgili olarak genel bilgilendirme (Waka, renga, haikai, haiku, senryu, tanka vb.)
3 Hece sayısı kuralları, şiir türüne göre ölçülerine ayırma (5-7-5, 5-7-5-7-7 vb. )
4 Haiku şiir türü ve özellikleri
5 Senryu şiir türü ve özellikleri
6 Tanka şiir türü ve özellikleri
7 Japon şiiri analizleri (hece sayısı, ölçülerine ayırma, anlam vb.)
8 Ara Sınav
9 Japon şiiri analizleri (hece sayısı, ölçülerine ayırma, anlam vb.)
10 Mahlas (takma ad) kullanımı
11 Şiirlerde geçen mahlas (takma adların) analizi
12 Mevsim sözcükleri analizi (İlkbahar, Yaz )
13 Mevsim sözcükleri analizi (Sonbahar, Kış)
14 Japon şiiri analizi ve Şairler hakkında Genel bilgi
15 Japon şiiri analizi ve Şairler hakkında Genel bilgi
16 Genel Tekrar
17 Final Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Japon şiir türlerini genel olarak tanır.
2 Waka şiirinin özellikleri ve konusunu anlar.
3 Waka şiirinin ünlü şairleri ve eserlerini tanır.
4 Renga şiirinin özellikleri ve konusunu anlar.
5 Renga şiirinin ünlü şairler ve eserlerini tanır.
6 Haikai şiirinin özellikleri ve konusunu anlar
7 Senryu şiirinin özelliklerini anlar ve konusu Ünlü şairler ve eserlerini tanır.
8 Senryu şiirinin özelliklerini anlar ve konusu Ünlü şairler ve eserlerini tanır.
9 Tanka şiirinin özelliklerini anlar ve konusu Ünlü şairler ve eserlerini tanır.
10 Haiku şiirinin özelliklerini anlar ve konusu Ünlü şairler ve eserlerini tanır.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 5 10 50
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     115
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Saishin Kokugo Binran, 2014.
Yardımcı Kaynaklar http://www.gercekedebiyat.com/haber-detay/japon-siiri-ali-volkan-erdemir/1461

Ders İle İlgili Dosyalar