Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AFET VE ACİL DURUMLARDA ARAMA- KURTARMA HİZMETLERİ İkinci Düzey SEC 246 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ADEM HASGÜL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ADEM HASGÜL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZYÜZE
Dersin Amacı ÜLKEMİZDE YAŞANMASI MUHTEMEL AFETLERE KARŞI HAZIRLIKLI OLMAK VE AFETLERDE YAPILACAK/YAPILMAASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
Dersin Tanımı SEÇMELİ DERS

Dersin İçeriği
1 AFET Deprem, Sel, Yangın, Çığ, Toprak Kayması, Fırtına, Yanardağ Patlaması, Taşımacılık ve Ulaşım Kazaları.
2 ARAMA-KURTARMA TEMEL BİLGİLERİ AFET Arama Kurtarma Genel Arama Kurtarma ( Arazide kayıp arama )
3 ARAMA KURTARMAYA GİRİŞ Arama Nedir?, Kurtarma Nedir?, Arama Kurtarma Ekip Yapısı ve Görevleri, Ekibin Kişisel ve Teknik Malzemeleri Hakkında Bilgi ve Tanıtım, Ekip içi iletişim ve davranışlar (Ekip Psikolojisi),
4 ARAMA VE KURTARMA EĞİTİMİ Arama Stratejileri ve Çeşitleri, Kurtarma Stratejileri ve Safhaları, Olay, İhbar, Göreve Giriş ve Çıkış, İstihbarat ve Keşif, Alan Güvenliği,
5 TEMEL AFET BİLİNCİ Türkiye’deki Afet Yönetiminin Gelişimi, Temel Bilgi ve Kavramlar, Afet ve Acil Durumlar, Afet ve Acil Durum Planları, Afetlere Hazırlık, Ekiplerin kurulması ve görevleri
6 ENKAZDA ÇALIŞMA PRENSİPLERİ (PROFESYONEL EKİP ÖRNEKLEMELERİ İLE) Olay Yeri Giriş Teknikleri, Arama ve Dinleme Evreleri, Tahkimat ve Destek Malzemeleri, Kurtarma Evresi, İşaretleme Teknikleri, Rapor ve Formlar.
7 PLANLAMA Harita Kullanımı, Telsiz Kullanımı, GPS Kullanımı, Diğer yardımcı donanımlar.
8 VİZE SINAVI
9 KURTARMADA KULLLANILAN İPLER ve DÜĞÜMLER Kurtarmada Kullanılan İpler(Çeşitleri, Kullanım Alanları, Dayanımları, Kurtarmada Kullanılan Düğümler (Hareketli ve Hareketsiz Düğümler).
10 AFETLERDE TEMEL İLKYARDIM BİLGİLENDİRMESİ Hasta-Yaralı Taşıma Usulleri, Sedye ile Taşıma Bağlama Usulleri,
11 AFET PSİKOLOJİSİ ve PSİKOLOJİK İLKYARDIM Afet Psikolojisi ve Aşamaları, Kazazede ve Ekip Psikolojisi, Psikolojik İlkyardım, Psikolojik Destek Prensipleri.
12 YANGIN TEMEL EĞİTİMİ VE YANGIN SÖNDÜRÜCÜ KULLANMA BECERİSİ Yangın Bilgisi, Yangın Çeşitleri, Yangın Söndürmede Kullanacak Kaynaklar ve Usuller, Yangın Söndürme Cihazları ve Çeşitleri, Yangın Tüpünün Kullanılması (Uygulamalı)
13 UYGULAMA
14 UYGULAMA
15 FİNAL SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 AFET ÇEŞİTLERİ
2 AFET E HAZIRLIKLI OLMA
3 AFET ESNASINDA YAPILACAKLAR
4 AFET YÖNETİMİ
5 AFET SONRASI TEMEL ÇALIŞMALAR
6 ARAMA KURTARMA
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Sanat Tarihi alanında yerli/yabancı yazılı ve görsel kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
3 Sanat Tarihi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
4 Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde yöntem/teknikler ve bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak çözümler.
5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler üretir. Alanında edindiği uzmanlık bilgisini, sorun çözme ve uygulama becerilerini kullanarak farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız olarak çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
7 Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. Toplumun kültür-sanat duyarlılığını geliştirir.
8 Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.
9 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
10 Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi bağımsız olarak zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirerek ilgili alanda bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
11 Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara iletişim araçlarıyla aktarır. Alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları paylaşır.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 9 9
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 9 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları

Ders İle İlgili Dosyalar