Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KARİYER PLANLAMA Birinci Düzey GK 310 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr. Mustafa KAYA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze ve Uzaktan eğitim ders işlenişindeki tekniklere yer verilmiştir.
Dersin Amacı Dersinin amacı, iş dünyasının hızla değişen ekonomik, sosyal, kültürel, etik ve yasal koşullarında gerçek hayat problemleri ile uyumlu çağdaş kariyer planlama yöntemlerini tanıtmak ve öğrencilerin kendi yaşamlarına uyarlama becerisi kazandırmaktır. Kariyer Planlama, çalışanların değerleri ve ihtiyaçları ile iş deneyimleri ve fırsatları arasında en uygun ilişkiyi kurmayı amaçlayan bir sorun çözme ve karar alma sürecidir. Çalışanların daha mutlu ve işlerinde daha verimli olmalarını sağlar. Geleceğini tahmin edebilen, kendisini neyin beklediğini bilen, amacını ona göre belirleyen, yüksek motivasyona sahip, kendini işine adayan çalışanlar yaratır. Bireysel uygulama yapılacak bir derstir. Kariyer planlama ve iş araştırmalarına stratejik bir yaklaşım sağlar.
Dersin Tanımı Kariyerin tanımı ve kariyer planlamanın ve geliştirmenin önemi, kariyer gelişim modelleri, kariyer yönetim sistemleri, kariyer yönetim sistemlerinin değerlendirilmesi, birey ve organizasyon açısından kariyer yönetimi, çalışanların, yöneticilerin ve İK uzmanlarının kariyer yönetimindeki rolleri, kariyer yönetiminde özel durumlar: ileri yaştaki çalışanlar, her iki ebeveynin de çalıştığı aileler, kariyer platosu, becerilerin eskimesi, ev ve iş dengesinin kurulması, sınırsız kariyer.

Dersin İçeriği
1 Kariyerin Tanımı ve Kapsamı
2 Kariyer Sistemleri
3 Kariyer Sisteminin Unsurları
4 Kariyer Geliştirme
5 Kariyer Geliştirme Sisteminin Değerlendirilmesi
6 Kariyer Geliştirme Sisteminin Değerlendirilmesi ve değerlendirilmesi
7 Kariyer Geliştirme Kaynakları
8 Kariyer Planlama
9 Kariyer Yönetimi Kavramı
10 Sistemin Gerekleri ve Aşamaları
11 Kariyer Stratejileri
12 Vaka değerlendirilmeleri
13 Kariyer ve Bilimsel çalışmalar incelemesi
14 Kariyer gelişiminde dikkat edilecek güncel yaklaşımlar
15 Genel konu değerlendirilmeleri
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kariyer yönetimi ile ilgili kazanılan nosyonlar yardımıyla iş hayatında ilgili sorunları daha iyi kavrayabilir.
2 İşletmelerde kariyer yönetimi işlevinin önemini kavrar.
3 İnsan kaynakları yönetiminin stratejik önemini anlar.
4 Bireysel ve örgütsel kariyer planlamayı tanımlar.
5 Kariyer planlamasının tanımını yapar.
6 Vaka değerlendirmesini yapar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi akademik ve mesleki süreçlerde etkili biçimde kullanır.
2 Rus dili ve edebiyatıyla ilgili yazılı ve sözlü sunumları akademik düzeyde hazırlar ve sunar; düşüncelerini farklı ortamlarda açık ve etkili biçimde ifade eder.
3 Edebi türleri, dönemleri ve temsilcilerini tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla birlikte analiz eder; eleştirel bir perspektifle değerlendirir.
4 Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça metinleri, dilin yapısal ve anlamsal özelliklerini dikkate alarak çevirir; çeviri sürecinde kuramsal bilgi ve etik ilkeleri uygular.
5 Disiplinlerarası yaklaşımları kullanarak edebiyat ve kültür metinlerini çağdaş kuramlar çerçevesinde yorumlar ve analiz eder.
6 Bağımsız araştırma yapar, edebi ve dilsel meseleleri çözümleyici bir yaklaşımla ele alır; akademik yazım ve yayın ilkelerine uygun ürünler üretir.
7 Kültürlerarası farklılıklara duyarlı bir yaklaşım geliştirir; Rus ve Türk kültürlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
8 Güncel bilgi teknolojileri ve dijital kaynakları kullanarak veri toplar, analiz eder ve bu verileri eğitim-öğretim ve mesleki ortamlarda paylaşır.
9 Rus dili ve edebiyatı bilgisini kamu ve özel sektördeki mesleki uygulamalara aktarır; çeşitli alanlarda istihdam edilebilirlik becerisi geliştirir.
10 Kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanması ve uygulanmasında aktif rol alır; topluma katkı sağlayan sosyal projeler geliştirir.
11 Bireysel ve ekip çalışmasına yatkındır; akademik ve mesleki ortamlarda iş birliği içinde çalışır.
12 Evrensel etik değerleri benimser; dil, ırk, cinsiyet, inanç ve sosyal statü farkı gözetmeksizin saygılı, duyarlı ve kapsayıcı bir tutum sergiler.
13
14 .
15 .
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Barutcugil, İsmet Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul Fombrun, Charles J, Tichy, Noel M., Devanna, Mary Anne, Strategicn Human Resource Management, John Wiley and Sons, 1984. Dessler, Gary, Human Resources Management, 8.baskı, Prentice Hall, New Jersey, 2000. Çalık, Temel ve Ereş, Figen, Kariyer Yönetimi, Gazi Kitabevi, Ankara, 2006.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar