Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SOLUNUM SİSTEMİ PATOLOJİSİ Birinci Düzey VPT 610 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. LATİFE ÇAKIR BAYRAM
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Ayhan ATASEVER, Doç. Dr. Latife ÇAKIR BAYRAM, Yard. Doç. Duygu YAMAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Burun boşluğu sinuslar farinks, hava keseleri, larinks ve trakede gelişim, dolaşım ve metabolizma bozuklukları ile yangıları verilecek bu organların viral, bakteriyel, mikotik, paraziter hastalıkları üzerinde durulacaktır
Dersin Tanımı Burun boşluğu sinuslar farinks, hava keseleri, larinks ve trakede gelişim, dolaşım ve metabolizma bozuklukları ile yangıları verilecek bu organların viral, bakteriyel, mikotik, paraziter hastalıkları üzerinde durulan derstir

Dersin İçeriği
1 Burun boşluğu, sinuslar ve farinksin anatomisi, histomorfolojisi ve anaomalileri
2 Burun boşluğu, sinuslar ve farinksin savunma mekanizmaları ve viral hastalıkları
3 Burun boşluğu, sinuslar ve farinksin bakteriyel hastalıkları
4 Burun boşluğu, sinuslar ve farinksin mantar ve protozoal hastalıkları
5 Larinks ve trakenin morfolojisi,savunma mekanizmaları ve yangıları
6 Larinks ve trakenin viral ve bakteriyel hastalıkları
7 Bronş, bronşiol ve akciğerlerin morfolojisi ve anomalileri ve savunma reaksiyonları
8 Bronş ve bronşiollerin yangıları ve bakteriyel hastalıkları
9 Bronş ve bronşiollerin viral ve mikrobial hastalıkları
10 Lober pnömoniler
11 İnterstisyel pnömoniler
12 Akciğerlerin viral hastalıkları
13 Akciğerlerin bakteriyel hastalıkları
14 Akciğerlerin paraziter hastalıkları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bronş, bronşiol ve akciğerlerin gelişim, dolaşım ve metabolizma bozuklukları, yangıları ve tümörlerini anlamak.
2 Bronş, bronşiol ve akciğerlerin viral, bakteriyel, mikotik, paraziter hastalıklarını incelemek.
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan, toplum ve kültür çeşitliliği hakkında farkındalık sahibi olur; karşılaştırmalı bir yaklaşım yapabilme becerisi kazanırlar.
2 Halk kültürünü anlayabilmek için gerekli olan kuramsal ve kavramsal alt yapıyı edinir.
3 Halkbilimi disiplinin tarihçesi, gelişimi ve temel çalışma alanları hakkında bilgi edinir.
4 Antropoloji, sosyoloji, felsefe, tarih vb. disiplinlerden yararlanarak kendi alanında çalışmalar geliştirme becerisi kazanır.
5 Türk halkbiliminin gelişimi, kuramcıları, önemli araştırmacıları ve çalışmaları konusunda bilgi sahibi olurlar.
6 Türk halk bilimi çalışmalarının, dünya halk bilimi çalışmalarının içindeki yerine dair değerlendirme yapma yeteneği edinir.
7 Türk halkbiliminin temel kaynaklarını öğrenir; bu kaynaklara ulaşma ve bu kaynakları kullanma yeteneği kazanır.
8 Türk kültürünün gelişme çağları hakkında bilgi sahibi olur.
9 Türk sözel edebiyatının eserlerini tanıyabilir ve anlayıp yorumlayabilir.
10 Osmanlı Türkçesi okuma ve yazma becerisi kazanır.
11 Etnografik alan araştırması yürütebilmek için yöntem ve tekniklere hâkim olurlar.
12 Analitik düşünme, araştırma projesi geliştirme, planlama, yürütme, yazma ve sunma konusunda deneyim kazanır.
13 Alan araştırmasında ve uygulamalı halkbilimi konularında etik sorunlara dair birikim sağlar ve etik konusunda duyarlılık kazanır.
14 Halk kültürüne ilişkin sorunlar hakkında farkındalık kazanır ve çözüm önerileri üretme becerisi edinir.
15 Kültürel mirasın korunmasına yönelik ulusal ve uluslararası sözleşmeler (SOKÜM vd.), antlaşmalar ve yayınlar hakkında bilgi edinirler.
16 Türk kültüründe etkili olmuş farklı dinler ve inançlar hakkında bilgi edinir.
17 Aile ve akrabalık yapılanmaları, insanların yaşamlarındaki farklı dönemler ve geçişlerle ilgili kuramsal ve kavramsal bilgi edinir; araştırma ve yorum yapabilme kabiliyeti kazanır.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Milli ÜH, Hazıroğlu, R; Veteriner Patoloji Cilt II, Tamer Matbaacılık-Yayıncılık, Ankara, 1998.
Yardımcı Kaynaklar 1. Milli ÜH, Hazıroğlu, R; Veteriner Patoloji Cilt II, Tamer Matbaacılık-Yayıncılık, Ankara, 1998. 2. Alibaşoğlu M, Yeşildere T; Veteriner Sistemik Patoloji Cilt I, Bakoğlu Matbaası, İstanbul, 1989.

Ders İle İlgili Dosyalar