Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KÜLTÜR TARİHİ Birinci Düzey URTS 108 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK.
Eğitimin Dili TÜRKÇE.
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Çilem Tuğba Koç
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Bu dersin amacı iletişim biçimlerindeki değişimindeki değişimin kültürel ve sosyal sonuçlarıyla, bireylerin gündelik yaşam biçimleri arasındaki ilişkiye dikkat çekmektir.
Dersin Tanımı Bu derste, öncelikle kültür ve kültür tarihi kapsamına değinilerek medya, kültür, tarih ve toplum arasındaki ilişki analiz edilmektedir.

Dersin İçeriği
1 Kültür Tarihinin Kapsamı ve Kültür Kavramına İlişkin Yaklaşımlar
2 Kültür ve Medeniyet Ayrımının Ele Alınması
3 Yazılı Kültürden Elektronik Kültüre İletişim Alanındaki Tartışmalar: Harold Innis ve İletişimin Yanlılığı
4 Yazılı Kültürden Elektronik Kültüre İletişim Alanındaki Tartışmalar: Walter Ong, Sözlü Kültür ve Yazılı Kültür Karşılaştırması
5 Yazılı Kültürden Elektronik Kültüre İletişim Alanındaki Tartışmalar: Marshal McLuhan''''la Küresel Köy ile Yeniden Sözlü Kültüre Dönüş
6 Türk-İslam Coğrafyasında Yazılı Kültürün Gelişimi
7 Avrupada Burjuva Sınıfının Doğuşu ve Yazılı Kültürün Yükselişi
8 Avrupada Burjuva Sınıfının Doğuşu ve Yazılı Kültürün Yükselişi
9 Pazar yerlerinin Doğuşu ve Toplumsal Yaşam
10 Aydınlanma Çağı ve Modernizm
11 Osmanlı Aydınlanması ve Yazı Kültürünün Gelişimi
12 Osmanlı Aydınlanması ve Yazı Kültürünün Gelişimi
13 Erken Modernleşme Döneminde Kamusal Alan Kavramının Ortaya Çıkışı
14 Tüketim Kültürünün Doğuşu: Yeni Tüketim İdolü Olarak Flanör Kavramı
15 Tüketim Kültürünün Doğuşu: Yeni Tüketim İdolü Olarak Flanör Kavramı
16 Konuların Genel Tekrarı ve Final Sınavına Yönelik Öğrencilerin Hazırlanması
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kültür kavramına getirilen yaklaşımları öğrenir.
2 Kültür tarihinin kapsamını kavrar.
3 İletişim biçimlerinin toplumsal sonuçlarını öğrenir.
4 İletişim biçimlerindeki değişim ile iktidar ve medya arasındaki ilişkiyi kavrar.
5 İletişim biçimlerindeki değişimin nedenlerini kavrar.
6 İletişim biçimlerinin insanların gündelik yaşamını ve kültürünü nasıl şekillendirdiğini bilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenebilme
2 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanma
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri uygulayabilme becerisi kazanma
4 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisi kazanma
5 Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanma
6 Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanma
7 Ülkemizde ve Dünyada Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisi kazanma
8 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenileme ve geliştirme becerisi kazanma
9 Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisi kazanma
10 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunlara çözüm üretebilmeye yönelik araştırma - geliştirme projelerinde yer alabilecek bilgi ve beceriye sahip olma
11 Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olma
12 Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilme
13 Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olma
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     53
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   20
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   20
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   80
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kültür Tarihi-Peter Burke Medyanın Toplumsal Tarihi-Asa Briggs-Peter Burke Sözlü ve Yazılı Kültür- Walter Ong Medya ve Modernite-John B.Thompson Tarihin Görgü Tanıkları-Peter Burke Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü- Mukadder Çakır
Yardımcı Kaynaklar Medyayı Okumak İletişim, Kültür, Edebiyat Üzerine Notlar-Oya Şaki Aydın İletişim Tarihi- David Crowley-Paul Hayer Koç, Ç. T. (2019). The New One of the Old Media: Understanding Electrocin Culture. In: Emrah Doğan&Nuran Öze (Edits) Debates on Media&Communication Studies, pp. 36-46. Ijopec Publication: London&Istanbul.

Ders İle İlgili Dosyalar