Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GRAMER UYGULAMASI Birinci Düzey JDE103 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Japonca
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MİKİ MURAYAMA
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ VOLKAN ERDEMİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Japonca temel dilbilgisini öğrenmek ve anlamaktır.
Dersin Tanımı Japonca temel dilbilgisini alıştırmalarla öğrenir ve Japonca okuma- yazma becerisini edinir. [Uyarı!] Dersin içerik sıralaması JDE 101 (Japonca Grameri) ile bağlantılı olarak değişiklik gösterebilir.

Dersin İçeriği
1 Uygulama 1: Temel sözcükler, Kendini Tanıtma
2 Uygulama 2: Zaman ifadeleri
3 Uygulama 3: (isim) ga suki, (isim) ga kirai
4 Uygulama 4: (isim) ga iru, (isim) ga aru
5 Uygulama 5: Temel eylemler
6 Uygulama 6: Temel sıfatlar
7 1-6. haftadaki derslerin tekrar edilmesi
8 Yarıyıl sonu sınavı
9 Uygulama 7: 1) Eylemlerin –te çekimi, 2) Birisinden ricada bulunma, 3) Birisine izin verme
10 Uygulama 8: (eylem) koto ga dekiru/ deki-nai, (eylem) ta koto ga aru/ nai
11 Uygulama 9: Ageru, kureru
12 Uygulama 10: 1) Ageru ve kureru’nun tekrar edilmesi, 2) Morau
13 Uygulama11: 1)Eylemlerin, sıfatların ve isimlerin geçmiş zaman kullanımlarının tekrar edilmesi, 2) Eylemlerin, sınafların ve isimlerin –tara ve –temo çekimleri
14 9-13. haftadaki derslerin tekrar edilmesi
15 Yıl sonu sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Japon dilini yakından tanıyabilir.
2 Sevdiği şeyleri ve hobilerini ifade edebilir.
3 V tara/ V temo’ nun dilbilgisel yapısı ve kullanımını anlayabilir.
4 Aru/iru’nun dilbilgisel yapısı ve kullanımını anlayabilir.
5 Temel eylemlerin dilbilgisel yapısı ve kullanımlarını anlayabilir.
6 Temel sıfatların dilbilgisel yapısı ve kullanımlarını anlayabilir.
7 Eylemlerin –te çekimlerinin dilbilgisel yapısı ve kullanımını anlayabilir.
8 Eylemlerin –nai çekimlerinin dilbilgisel yapısı ve kullanımlarını anlayabilir.
9 V koto’ nun dilbilgisel yapısı ve kullanımını anlayabilir.
10 Ageru/ kureru/morau’nun dilbilgisel yapısı ve kullanımını anlayabilir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi akademik ve mesleki süreçlerde etkili biçimde kullanır.
2 Rus dili ve edebiyatıyla ilgili yazılı ve sözlü sunumları akademik düzeyde hazırlar ve sunar; düşüncelerini farklı ortamlarda açık ve etkili biçimde ifade eder.
3 Edebi türleri, dönemleri ve temsilcilerini tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla birlikte analiz eder; eleştirel bir perspektifle değerlendirir.
4 Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça metinleri, dilin yapısal ve anlamsal özelliklerini dikkate alarak çevirir; çeviri sürecinde kuramsal bilgi ve etik ilkeleri uygular.
5 Disiplinlerarası yaklaşımları kullanarak edebiyat ve kültür metinlerini çağdaş kuramlar çerçevesinde yorumlar ve analiz eder.
6 Bağımsız araştırma yapar, edebi ve dilsel meseleleri çözümleyici bir yaklaşımla ele alır; akademik yazım ve yayın ilkelerine uygun ürünler üretir.
7 Kültürlerarası farklılıklara duyarlı bir yaklaşım geliştirir; Rus ve Türk kültürlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
8 Güncel bilgi teknolojileri ve dijital kaynakları kullanarak veri toplar, analiz eder ve bu verileri eğitim-öğretim ve mesleki ortamlarda paylaşır.
9 Rus dili ve edebiyatı bilgisini kamu ve özel sektördeki mesleki uygulamalara aktarır; çeşitli alanlarda istihdam edilebilirlik becerisi geliştirir.
10 Kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanması ve uygulanmasında aktif rol alır; topluma katkı sağlayan sosyal projeler geliştirir.
11 Bireysel ve ekip çalışmasına yatkındır; akademik ve mesleki ortamlarda iş birliği içinde çalışır.
12 Evrensel etik değerleri benimser; dil, ırk, cinsiyet, inanç ve sosyal statü farkı gözetmeksizin saygılı, duyarlı ve kapsayıcı bir tutum sergiler.
13
14 .
15 .
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 4 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 7 49
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     127
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Orijinal bildiriler
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar