Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GRAMER UYGULAMASI Birinci Düzey JDE103 Zorunlu 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Japonca
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MİKİ MURAYAMA
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ VOLKAN ERDEMİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Japonca temel dilbilgisini öğrenmek ve anlamaktır.
Dersin Tanımı Japonca temel dilbilgisini alıştırmalarla öğrenir ve Japonca okuma- yazma becerisini edinir. [Uyarı!] Dersin içerik sıralaması JDE 101 (Japonca Grameri) ile bağlantılı olarak değişiklik gösterebilir.

Dersin İçeriği
1 Uygulama 1: Temel sözcükler, Kendini Tanıtma
2 Uygulama 2: Zaman ifadeleri
3 Uygulama 3: (isim) ga suki, (isim) ga kirai
4 Uygulama 4: (isim) ga iru, (isim) ga aru
5 Uygulama 5: Temel eylemler
6 Uygulama 6: Temel sıfatlar
7 1-6. haftadaki derslerin tekrar edilmesi
8 Yarıyıl sonu sınavı
9 Uygulama 7: 1) Eylemlerin –te çekimi, 2) Birisinden ricada bulunma, 3) Birisine izin verme
10 Uygulama 8: (eylem) koto ga dekiru/ deki-nai, (eylem) ta koto ga aru/ nai
11 Uygulama 9: Ageru, kureru
12 Uygulama 10: 1) Ageru ve kureru’nun tekrar edilmesi, 2) Morau
13 Uygulama11: 1)Eylemlerin, sıfatların ve isimlerin geçmiş zaman kullanımlarının tekrar edilmesi, 2) Eylemlerin, sınafların ve isimlerin –tara ve –temo çekimleri
14 9-13. haftadaki derslerin tekrar edilmesi
15 Yıl sonu sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Japon dilini yakından tanıyabilir.
2 Sevdiği şeyleri ve hobilerini ifade edebilir.
3 V tara/ V temo’ nun dilbilgisel yapısı ve kullanımını anlayabilir.
4 Aru/iru’nun dilbilgisel yapısı ve kullanımını anlayabilir.
5 Temel eylemlerin dilbilgisel yapısı ve kullanımlarını anlayabilir.
6 Temel sıfatların dilbilgisel yapısı ve kullanımlarını anlayabilir.
7 Eylemlerin –te çekimlerinin dilbilgisel yapısı ve kullanımını anlayabilir.
8 Eylemlerin –nai çekimlerinin dilbilgisel yapısı ve kullanımlarını anlayabilir.
9 V koto’ nun dilbilgisel yapısı ve kullanımını anlayabilir.
10 Ageru/ kureru/morau’nun dilbilgisel yapısı ve kullanımını anlayabilir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 4 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 7 49
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     127
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Orijinal bildiriler
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar