Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KURAN OKUMA BİLGİ VE BECERİSİ III İkinci Düzey DKA205 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. YAVUZ FIRAT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Hacı Ali ÇAKICI
Dersin Veriliş Şekli Teorik ve uygulamalı. Projeksiyon cihazı, bilgisayar ve ses kayıt cihazlarından faydalanılmaktadır.
Dersin Amacı Pratik düzeyde harflerin mahrec ve sıfatlarına uygun bir şekilde ve “talim usûlü” çerçevesinde, müfredatta belirlenen sureleri ezbere ve yine belirtilmiş cüzleri yüzüne okuma, ilgili sayfaların mealleri, tecvid kaynaklarının tanıtımı ve teorik-uygulamalı tecvid bilgisinin kazandırılması
Dersin Tanımı Pratik Kur’an okuma ve mahrec ve sıfatlara uygun şekilde okuma

Dersin İçeriği
1 İsra Sûresi: 23-30. Âyetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber
2 İsra Sûresi: 31-40. Âyetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber
3 Mü’minûn Sûresi 1–17. Ayetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber
4 Nur Sûresi 30–34. Ayetler Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber
5 Yasin Sûresi: 1-2.sayfa Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber
6 Yasin Sûresi: 3.sayfa Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber
7 Yasin Sûresi: 4.sayfa Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber
8 Yasin Sûresi: 5.sayfa Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber
9 Yasin Sûresi: 6.sayfa Yüzünden okuma, Tecvid Tahlili, Meal ve Ezber
10 7. cüz yüzüne okuma , tecvid uygulaması
11 8. cüz yüzüne okuma , tecvid uygulaması
12 9. cüz yüzüne okuma , tecvid uygulaması
13 10. cüz yüzüne okuma , tecvid uygulaması
14 Tecvid: İmâle, Teshil, İhtilas
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kur'an-ı Kerim'i, harflerinin mahreçlerine ve tecvid kurallarına göre yüzünden okuyabilme
2 Belirlenen sure ve ayetleri ezberden okuyabilme
3 Kur'an'ı doğru okumayı sağlayan tecvidi, teorik olarak anlatma ve uygulayabilme
4 Ezberletilen bölümlerin anlamlarını söyleyebilme
5 Kur’an öğretme yöntem ve tekniklerini bilme
6 Asım kıraatıyla birlikte diğer kıraatları genel olarak tanıma
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     77
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kur'an-ı Kerim
Yardımcı Kaynaklar Tecvitli Kur'an Dili, Yakup İskender; Kur'an-ı Hakim ve Meal-i Kerim, H. Basri Çantay; Kur'an-ı Kerim'in Faziletleri ve Okunma Kaideleri, İsmail Karaçam ; Kuran Okuma Esasları, Abdurrahman Çetin; Tecvid İlmi, Ahmet Madazlı; Kur’an-ı Kerimi En Kısa Yoldan Öğrenme ve Mahreç Tablosu, Abdullah Benli; Mahreç Tablosunun Ses Kaydı, Abdullah Benli; Ezbere Okunacak Yerlerin Ses Kaydı, Abdullah Benli

Ders İle İlgili Dosyalar