Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TIBBİ CİH. ELEK. GÜV. VE ELEKTROMANYETİK UY. İkinci Düzey SEC211 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ UMUT ÖZDEMİR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğretim Görevlisi Umut ÖZDEMİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Elektrik ve Manyetizma kavramlarının tanıtılıp insan sağlığı üzerindeki etkilerinin , bağlı bulunacakları birimlerde EM alandan nasıl korunulması gerektiğinin ve EMC problemlerinin çözümlerinin öğretilmesi.
Dersin Tanımı Elektromanyetik alan kaynakları ve eletromanyetik alan kaynaklarının insan sağlığı üzerindeki etkileri. Elektromanyetik girişim ve uyumluluk kavramları.

Dersin İçeriği
1 Elektrik Yükleri
2 Elektriksel kuvvetler ve elektrik alan
3 Elektrik potansiyel ve Elektrik akımı
4 Tıbbi Cihazlarda Elektriksel Güvenlik
5 Elektrik Akımına Bağlı yaralanmalar
6 Manyetizma
7 Elektromagnetik Işıma
8 EM enerji transferi
9 Ara Sınav
10 EM alan kaynakları
11 EMA İnsan Sağlığı Üzerinde Etkileri
12 Elektromagnetik Uyumluluk
13 Elektromagnetik Girişim
14 Elektromagnetik Girişim Korunma Yolları: Ekranlama
15 Elektromagnetik Girişim Korunma Yolları: Topraklama
16 Elektromagnetik Girişim Korunma Yolları: Filtreler
17 Yılsonu Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Elektrik ve Elektromanyetik alanın hakkında bilgi sahibi olmak
2 Doğal elektromanyetik alan kaynaklarının öğrenilmesi
3 Doğal olmayan elektromanyetik alan kaynaklarının öğrenilmesi
4 Elektrik akımının olası fizyolojik etkilerinin öğrenilmesi
5 Elektromanyetik alanın insan sağlığı üzerindeki etkilerinin öğrenilmesi
6 Elektromanyetik alan içerisindeki cihazların birbirlerine olan etkilerinin öğrenilmesi
7 Elektromanyetik alandan korunma yollarının öğrenilmesi
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16 Akademik dünyayı tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     67
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Elektromanyetik Alan ve Sağlık Etkileri Prof. Dr. Osman ÇEREZCİ, Bursa-Mayıs 2012 ISBN :978-605-62172-6-5
Yardımcı Kaynaklar * S. Şeker, O. Çerezci, (1997)Radiation in Environment and Protection Methods,Boğaziçi U. Press. --- * L. Sevgi, (2000)Elektromagnetic Compatibility and Electromagnetic Pollution, Turkish Chamber of Elec. Eng. Press. --- * Alpaslan TÜRKKAN,Kayıhan PALA,Çok Düşük Frekanslı Elektromanyetik Radyasyon Ve Sağlık Etkileri,Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, Cilt 14, Sayı2, 2009.

Ders İle İlgili Dosyalar