Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MÜZİK EDEBİYATI I Birinci Düzey MÜZ335 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. NARGIZ EMINOVA
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. GANİRE HÜSEYNOVA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik. Dönem içerisinde 2-3 haftada bir öğrencilere işlenen konular üzerinden seminer yapılarak sınava yönelik ara değerlendirmeler yapılacaktır
Dersin Amacı Müzik Edebiyatı dersi surecinde sanatın baştan beri geçirdiği evrelere, değişimlere dayanarak Rönesans, Barok, çağlarından başlayarak XX. yüzyılın sonuna kadar en parlak ve önemli eserler ve onların yazarları ile tanışlık amaclanmıştır. III.sınıf Güz dönemi içerisinde Rönesans, Barok, Klasisizm ve Romantizm çağlarında yaranan müzik eserleri dinleme ve inceleme sırasında öğrencilerin dikkatine sunulur. Dinlenen müzik eserinin inceleme becerisini kazanabilme, dönemlerdeki stil özelliklerini müzikte araştırma başarısına nail olma, dünya müzik edebiyatı hakkında genel bilgiye sahiplenme gibi amaçlar ön planda göze alınmıştır.
Dersin Tanımı Müzik Edebiyatı dersi, dünya müziği tarihinde Barok, Klasik, Romantik, Post-Romantik. Empressionizm ve XX. yüzyıl çağlarına ait olan (o cümleden Türk müziği) önemli akımlar ve besteci isimleri, onların en önemli eserleri ile tanıtımını kapsar.

Dersin İçeriği
1 Dersin işlenişi hakkında genel bilgiler.
2 Rönesans ve Barok dönemi müziyinin dinleterek araştırılması.
3 J..S.Bachın Yaratıcılığı hakkında bilgi, eserlerinin dinlenib araştırılması. ( İnvensiyalar, “Wohltemperirte klavir”- I. d., II. d.)
4 J.S.Bachın yaratıcılığı (devam) –“Kunstfüg”, Missa, org müziyi,Konçertoları.
5 Hendel ve Glük yaratıcılığı ve müziyi: 1. saat. 2. saat- Vyana klasikleri hakkında bilgi, eserlerinin dinleyerek araştırılması:Y.Haydn-Sonat, Kuartet, Senfoniler.
6 Viyana klasikleri (devam) – W.A.Mozart –Sonat, Konçerto, Senfonileri (g moll, C dur), Operalardan parçalar, Rekviyem (eserinden parçalar).
7 L.Van Bethoven yaratıcılığı – Sonatlar, Koncertolar, Kuartetler.
8 SINAV HAFTASI İşlenen konuları kapsayan yazılı ve sözlü değerlendirme
9 SINAV HAFTASI İşlenen konuları kapsayan yazılı ve sözlü değerlendirme
10 L. Van Bethoven yaratıcılığı (devam) – Senfoniler (3,5,6,9).
11 Romantizm dönemi hakkında bilgi; Schubert, Mendelssohn, Schumann müziği.
12 Chopin ve List müziği.
13 Dünya müzik tarihinde XIX. yuzyılda Opera Sanatı – Rossini, Verdi, Puççini, Bizet, Wagnerin eserleri.
14 Dünya müzik tarihinde XIX. y.y-da Senfonik müzik – Berlioz, Brams, Brukner
15 Dünya müzik tarihinde XIX. y.y-da Senfonik müzik – Mahler, Wagner.
16 FİNAL HAFTASI İşlenen konuları kapsayan yazılı ve sözlü değerlendirme.
17 FİNAL HAFTASI İşlenen konuları kapsayan yazılı ve sözlü değerlendirme.
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Müzik eserini piyanoda ya da CD çalarla öğrencilere dinleterek onun kalıp ve form özelliklerini anlatarak, aynı zamanda eserin yarandığı dönemin felsefesini, stil, dramaturji özelliklerini ve, en önemlisi, besteci amaçlarının açıklanması uygun görülmüştür.
2 Dinlenen müzik eserinin inceleme becerisini kazanabilme.
3 Dönemlerdeki stil özelliklerini müzikte araştırma başarısına nail olma, dünya müzik edebiyatı hakkında genel bilgiye sahiplenme gibi amaçlar ön planda göze alınmıştır.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Eczacılık mesleğini, mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik ve deontolojik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme ve gerektiğinde bu anlamda inisiyatif kullanabilme
2 Edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanabilme
3 Eczacılık meslek uygulamalarındaki süreçleri ve kişiler arası ilişkileri yönetebilme ve iletişim yeteneklerini kullanabilme
4 Meslek uygulama alanlarındaki çalışma süreçlerini planlayabilme, ekip üyesi olabilme, ortak çalışmalara katılabilme ve bu çalışmaları yönetebilme
5 Evrensel ve ulusal sağlık sorunlarının farkında olarak sağlık hizmet kalitesinin artırılmasına yönelik politikalar üretebilme
6 İnsan sağlığının temelini oluşturan biyolojik sistemlerin işleyişi, sürdürülmesi ve patolojisine yönelik kavramlara sahip olabilme
7 Temel ve uygulamalı fen bilimlerini eczacılık meslek uygulamaları ile birleştirerek eczacılık alanında kullanabilme
8 Eczacılık alanında sahip olduğu bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri getirebilme
9 Doğal, sentetik ve biyolojik kaynaklı ilaç etkin ve yardımcı maddelerinin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
10 Farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
11 İlaç etkin ve yardımcı maddelerinin, farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin fiziksel, kimyasal, biyolojik, mikrobiyolojik ve toksikolojik analizleri konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerisine sahip olabilme
12 Birinci basamak sağlık hizmetinin gerektirdiği eczacılık hizmetlerini sunabilme
13 İlaçların hastaya sunulmasından önce, reçeteyi oluşturan ilaçların en uygun dozu, uygulama yolları ve geçimsizlikleri konusunda gerekli bilgiye sahip olma ve bu bilgileri kullanabilme
14 İlaçların ve tıbbi ürünlerin metabolizmaları, etkileri ve kullanımları ile ilgili bilgileri kullanarak hastaların reçetelerini doğru ve uygun olarak karşılayabilme
15 İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde hasta kayıtlarını yönetebilme; hasta, hekim ve diğer sağlık personeline ilaçlar konusunda danışmanlık hizmeti verebilme
16 İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla, farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde ilaç tedavisinin hasta boyutunda değerlendirilmesi, değiştirilmesi ve karar verilmesi aşamalarına katılabilme ve bu alanda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
17 Doğru ilaç kullanımını teşvik etmek üzere kullanımındaki eğilimleri izleme, değerlendirme ve çözüm geliştirebilme becerilerine sahip olabilme
18 İlaçlar ve sağlık alanında eğitim verebilme, danışmanlık ve denetim yapabilme
19 Eczacılık meslek uygulama alanlarının gerektirdiği çeşitli teknolojik araçlar, bilgi kaynakları ve yazılımlar konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
20 En az bir yabancı dili kullanarak eczacılık uygulama alanlarındaki bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde olarak, eczacılık meslek uygulamaları, bilim, teknoloji, çağdaş düşünce ve davranış boyutunda güncel bilgilere sahip olabilme, bu bilgileri geliştirebilme ve derinleştirebilme
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 3 30
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 1 40
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Say, Ahmet; Müzik Tarihi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, 1994, Ankara. İlyasoğlu, Evin; Cemal Reşit Rey – Müzikten İbaret Bir Dünyada Gezintiler; YKY. İst, 1997. İlyasoğlu, Evin; Zaman İçinde Müzik, YKY.İst, 2001. ???????????, ?. , ????? ?? ???? ???????? ?????? ???????????; ????, ??????, 1996. ????????, ?. , ????????? ????? ??????; ????, ????????, 1993. ???????, ?. , ?????? ??????????? ??????????; ????, ???????? ??????????, 2003. Cavidan Selanik, 1996. Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni, Doruk Yay., Ankara. Mehmet Kaygısız, 1999.Müzik Tarihi. Kaynak Yayınları,İstanbul. V.Galatskaya, 1989. Batı müziği Edebiyatı.Moskova Mövcut cağlardan en önemli ve parlak seçilmiş müzik edebiyatı nümuneleri.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar