Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BASKETBOL Üçüncü Düzey AE 205 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HASAN AKSOYAK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HASAN AKSOYAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HACER GÜVEN
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE UYGULAMALI VE TEORİK
Dersin Amacı Olimpik bir spor dalı olan basketbol oyun kurallarının öğretilmesi, basketbolun temel tekniklerinin öğretilmesi ile teknik ve becerinin geliştirilmesinin yanında zevkli bir fiziksel aktivite olarak yapılmasının sağlanması.
Dersin Tanımı BASKETBOL TEMEL TEKNİK VE TAKTİK BECERİLERİN KAZANDIRILMASI UYGULANMASI VE ÖĞRETİM BASAMAKLARININ KAZANDIRILMASI, BASKETBOL İLE İLGİLİ EĞİTSEL OYUNLARIN ÖĞRETİLMESİ

Dersin İçeriği
1 BASKETBOLDA TEMEL DURUŞ TOP TUTMA ÜÇLÜ TEHDİT POZİSYONU DRİBBLİNG
2 BALL HANDLİNG ÇALIŞMALARI TEK ÇİFT DRİBBLİNG TEK ZAMANLI VE ÇİFT ZAMANLI STOPLAR
3 BALL HANDLİNG DRİBBLİNG ÇALIŞMALARI PAS ÇEŞİTLERİ UYGULAMALARI
4 PAS ÇALIŞMALARI DRİBBLİNG ÇALIŞMALARI ALDATMA HAREKETLERİ
5 SAĞ VE SOL TURNİKE BASAMAKLAMASI VE ÇALIŞMALARI
6 RİBAUNT ÇEŞİTLERİ VE AŞAMALARI
7 ŞUT BASAMAKLAMASI VE ÖĞRETİMİ
8 BASKETBOLDA SANİYE KURALLARI VE FAULLER
9 ALDATMA HAREKETLERİ VE TURNİKE-ŞUT ÇALIŞMALARI
10 BASKETBOL TARİHÇESİ OYUN KURALLARI
11 BASKETBOL OYUN KURALLARI VE HAKEM HAREKETLERİ
12 BASKETBOLDA SAYI CETVELİ VE İSTATİSTİK
13 BASKETBOLDA MÜSABAKA ÖNCESİ MÜSABAKA SIRASI VE SONRASI STRATEJİLER
14 1X1 2X2 OYUNLAR VE ÇALIŞMA ÖRNEKLERİ
15 3X3 4X4 5X5 SAVUNMA VE HÜCUM ÇALIŞMALARI
16 GENEL TEKRAR DEĞERLENDİRME VE FİNAL SINAVI
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler basketbol temel tekniklerini öğreneceklerdir.
2 Öğrenciler temel hücum ve savunma sistemlerini öğreneceklerdir
3 Öğrenciler takım sporu yapma alışkanlığını kazanacaktır.
4 Öğrenciler Basketbol oyun kurallarını öğreneceklerdir.
5 Öğrenciler Basketbol saha ölçülerini , çember ve top ile ilgili ölçüleri öğreneceklerdir.
6 Öğrenciler kurallara uygun şekilde 1x1,2x2,3x3,4x4,5x5 çalışmalar yapabileceklerdir.
7 Öğrenciler Basketbol hakem hareketlerini öğreneceklerdir.
8 Öğrenciler Bir basketbol maçının analizini yapabileceklerdir.
9 Öğrenciler Bir Basketbol takımını kurallara uygun şekilde sahaya çıkarabilecek ve yönetebileceklerdir.
10 Öğrenciler Basketbol ile ilgili Eğitsel oyunları oynatabilecektir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16 Akademik çevreyi tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 7 2 14
Sunum / Seminer hazırlama 3 2 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı FIBA Basketbol Oyun Kuralları Notları •.: Basketbol Teknik-Taktik-Antrenman 5.Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2002.Basketbol Antrenman bilgisi Kenar Yönetimi Teknik-Taktik.Morpa Kültür Yayınları prof.Dr Mehmet Akif ZİYAGİL-Murat ELİÖZ- Basketbol Teknik-Cengiz ŞEN
Yardımcı Kaynaklar Basketbolun İşlevsel ve Temel Becerileri -lee ROSE

Ders İle İlgili Dosyalar