Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI II Üçüncü Düzey VİH 712 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yüksek lisans öğrencilerinin ders döneminde gerekli krediyi tamamlamaları
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İHSAN KELEŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr. Vehbi Güneş, Prof. Dr. İhsan Keleş, Prof. Dr. Öznur Aslan, Doç.Dr. Ali Cesur Onmaz
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli 1 saat pratik
Dersin Amacı danışman öğretim üyes,n,n çalıştığı bilimsel alandaki spesifik bilgi ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilmesi ve değerlendirilme yeteneğinin uygulamalarla kazandırılması amaçlanır.
Dersin Tanımı tez dönemi öğrencilerinin bilimsel etik ve çalışma disiplini, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneği kazanacakları uygulama dersidir.

Dersin İçeriği
1 bilimsel hipotez, teori ve yasa
2 bilimsel yöntem geliştirme ve uygulama
3 tez hazırlama yöntemleri 1
4 tez hazırlama yöntemleri 2
5 tez hazırlama yöntemleri 3
6 Lİteratür ve kaynak tarama yöntemleri 1
7 Lİteratür ve kaynak tarama yöntemleri 2
8 Bilimsel proje hazırlama yöntemleri 1
9 Bilimsel proje hazırlama yöntemleri 2
10 Bilimsel proje hazırlama yöntemleri 3
11 Bilimsel yayın hazırlama yöntemleri 1
12 Bilimsel yayın hazırlama yöntemleri 2
13 Bilimsel yayın hazırlama yöntemleri 3
14 Sunu hazırlama ve sunma yöntemleri 1
15 Sunu hazırlama ve sunma yöntemleri 2
16 Sunu hazırlama ve sunma yöntemleri 3
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilimsel hipotez, teori ve yasa tanımlarının uygulamalarla öğrenilmesi
2 Bilimsel yöntem geliştirme ve uygulama yeteneği kazanma
3 tez hazırlama yöntemlerinin öğrenilmesi
4 Literatür ve kaynak tarama yöntemlerinin öğrenilmesi
5 Bilimsel proje yöntemlerinin öğrenilmesi
6 Bilimsel yayın Hazırlama yöntemlerinin öğrenilmesi
7 Sunu hazırlama yöntemlerinin öğrenilmesi
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
2 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
6 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
7 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
8 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
9 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Ödevler 14 10 140
Sunum / Seminer hazırlama 2 16 32
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 20 280
Toplam iş yükü     620
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Day,R. A (2000), Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır (G. A. Altay, Çev.), TÜBİTAK: Ankara (Orijinal çalışma basım tarihi, 1994). http://journals.tubitak.gov.tr/kitap/maknasyaz/
Yardımcı Kaynaklar Bell, J. (1999), Doing Your Research Project: A Guide for First – time Researchers in Education & Social Science, Oxford University pres, Oxford. Baxter, L, Hughes, C. and Tight, M. (2001): How to Research, Open University Pres, Milton Keynes. Cryer, P. (2000), The Research Student’s Guide to Success, Open University Pres, Milton Keynes. Dinler, Zeynel (2006), Bilimsel Araştırma ve E-Kaynaklar, Ekim Kitapevi Yayınları, 5. Baskı: Bursa. Seyidoğlu, Halil (2003), Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Yayınları, 9. Baskı: İstanbul. Uçak, N. Ö ve Birinci, H. G (2008), “Bilimsel Etik ve İntihal” Türk Kütüphaneciliği Dergisi, Cilt: 22 (2), ss. 187-204. (http://www.kutuphaneci.org.tr)

Ders İle İlgili Dosyalar