Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EKİM NÖBETİ TEKNİKLERİ İkinci Düzey TAB 516 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Gerekli değil
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Dersi alan öğrencilere; ekim nöbeti kavramı, kuramları ve genel prensiplerini öğretmek, tarla tarımında tek yönlü tarımın sakıncaların ve farklı tarım sistemlerini tanıtmak, sürdürülebilir tarımın genel esaslarını vermek, İklim ve toprak özelliklerine uygun ekim nöbeti planlamasını öğretmek.
Dersin Tanımı Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde uygulanan ekim nöbetinin genel etkileri, ekim nöbetinde toprak, iklim ve bitkiler arası ilişkiler, ekim nöbeti sistemlerinin özellikleri, ekim nöbetinin planlanması, çeşitli tarım koşullarında uygulanmaları, sürdürülebilir tarım.

Dersin İçeriği
1 Tarımın tarihsel gelişimi ve tarla tarımının uygulama esasları
2 Ekim nöbetinin tanımı ve önemi
3 Ekim nöbetinin planlanmasında dikkat edilecek hususlar
4 Tarım sistemleri; Kuru tarım sistemi,
5 Sulu tarım sistemi, Nemli tarım sistemi
6 Tek yönlü tarımın sakıncaları
7 Tarım bölgelerine göre en uygun ekim nöbeti örnekleri
8 Ara sınav
9 Ön bitki kavramı
10 Ekim nöbetinde toprak, bitki ve beslenme ilişkileri
11 Yabacı otlar ve mücadelesi, Hastalık ve zararlı böceklerle mücadele
12 Bitkiler arası uyuşum ilişkileri
13 Türkiye’de değişik bölgelerde uygulanabilecek ekim nöbeti sistemleri
14 Ekim nöbetinde sürdürülebilir tarım, Organik tarımda ekim nöbeti
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türkiye’nin farklı tarım bölgelerinde uygulanan ekim nöbeti sistemlerini bilir
2 Tarla bitkileri üretiminde ekim nöbetinin faydalarını ve tek yönlü ekimin sakıncalarını ayırt eder
3 Farklı ekolojilere uygun ekim nöbeti planlaması yapabilir
4 Ekim nöbetinde temel kavramları bilir
5 Ekim nöbetinde nadas uygulamalarını bilir
6 Ekim nöbeti ve toprak besin ve su ilişkilerini öğrenir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Çayır-Mera ve Yem Bitkileri, Tarla Bitkileri Yetiştirme ve Islahı bilim dallarından birinde bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme, yorumlama ve uygulama yapabilme becerisi,
2 Tarla Bitkileri alanındaki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanabilme becerisi,
3 Tarla Bitkileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisi,
4 Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme becerisi,
5 Tarla Bitkileri alanındaki uygulamalarda karşılaşılacak öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme becerisi,
6 Tarla Bitkileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme becerisi,
7 Tarla Bitkileri alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisi,
8 Tarla Bitkileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme becerisi,
9 Tarla Bitkileri alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme becerisi,
10 Öğrencilere akademik kariyerlerinde kendilerini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazandırabilmek
11 Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonel davranabilme.
12 Tarla bitkilerinin tür ve çeşitlerinin tanımlanmasında kullanılan morfolojik ve genetik tanımlama yöntemlerini temel düzeyde öğrenerek uygulayabilecek düzeyde ön beceri kazanabilmek
13 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi resmi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine sahip olabilme becerisi.
14 Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma,
15 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi,
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 2 6 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 6 12
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 8 16
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 9 27
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 10 3 30
Toplam iş yükü     175
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders notları ve bu notlara ait haftalara ayrılmış sunuları
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders İle İlgili Dosyalar