Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DENGE VE İŞTİME ANATOMİSİ FİZYOLOJİSİ Üçüncü Düzey ODY 142 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ TUBA ÖZKUL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli aktif anlatım
Dersin Amacı İşitme ve konuşma organlarının periferden sentrale kadar uzanan yapılarının anatomik ve fizyolojik özellikleri.
Dersin Tanımı zorunlu ders

Dersin İçeriği
1 Kulak fizyolojisi (dış kulak, orta kulak)
2 Kulak fizyolojisi (iç kulak)
3 Larinks fizyolojisi ve disfoniler
4 Burun fizyolojisi
5 Östaki fonksiyonları
6 Konuşma fizyolojisi
7 Ara sınav
8 işitme fizyolojisi,işitme yolları ve bağlantıları
9 işitme fizyolojisi,işitme yolları ve bağlantıları
10 İşitme ve Konuşma ilişkisi
11 Oral kavite,nazal boşuk , artikulasyon ve rezonans oluşumu
12 vestibüler sistem fizyolojisi
13 vestibüler sistem fizyolojisi
14 genel tekarar
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İşitme kavramını ve oluşumunu bilecektir.
2 Kulak fizyolojisini kavrayabilecek.
3 Konuşma fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olabilecektir.
4 Larinks fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olabilecektir.
5 Vestibüler sistem hakkında bilgi sahibi olabilecektir.
6 Genel olarak işitme ve denge fizyolojisini kavrar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
3 Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
4 Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     52
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ders notları
Yardımcı Kaynaklar ders notları

Ders İle İlgili Dosyalar