Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM İkinci Düzey HİT 361 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ÖMER FARUK KOÇAK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ÖMER FARUK KOÇAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Farklı kültürel geçmişe sahip insanların etkileşimi, günümüzün küreselleşen dünyasında sıradan bir olay haline gelmiştir. İletişim teknolojilerinin her geçen gün gelişmesi ve farklı nedenlerle uluslararası göçün artması kültürlerarası iletişimi yaygınlaştıran başlıca etkenlerdir. Bu dersin temel amacı kültürlerarası iletişim olgusunu anlamlandırmak, kültürlerarası iletişimde kültürel farklılıkları ortaya çıkarmak, kültürlerarası iletişimin sonuçlarını anlamaktır.
Dersin Tanımı Kültürlerarası iletişimin doğasının ve mevcut yapısının ortaya konulduğu bir lisans dersidir.

Dersin İçeriği
1 Kültür ve iletişim kavramlarını anlamak.
2 Küreselleşen dünyada kültürlerarası iletişimin tarihsel gelişimini günümüzle karşılaştırmak.
3 Kültür ve iletişim kavramları arasındaki ilişkiyi ortaya koymak ve kültürlerarası iletişim kavramını tanımlamak.
4 Kültürlerarası iletişim sürecini hızlandıran faktörleri ele almak.
5 Kültürün boyutlarını ortaya çıkarmak (Güç uçurumu, Eril ve dişil kültürler)
6 Kültürün boyutlarının ortaya çıkarılması (Bireysel ve kolektif toplumlar ve belirsizlikten kaçınma)
7 Kültürlerarası farklılıkları anlama (algı ve düşünce farklılıkları)
8 Kültürlerarası farklılıkları anlama (kişilerarası ilişkilerdeki farklılıklar)
9 Kültürlerarası farklılıkları anlama (sözlü ve sözsüz iletişimdeki farklılıklar)
10 Kültürlerarası iletişimin sonuçlarını ortaya çıkarmak
11 Kültürlerarası iletişimin (uyum ve kültürleşme) sonuçlarını ortaya çıkarmak
12 Kültürlerarası iletişimin sonuçlarını ortaya çıkarmak (kültürlerarası iletişim yetkinliği)
13 Kültürlerarası iletişimin sonuçlarını ortaya çıkarmak (kültürlerarası iletişim kaygısı)
14 Kültürlerarası iletişimin sonuçlarını ortaya çıkarmak (Gruplar arası tehdit)
15 Kültürlerarası iletişimin sonuçlarını ortaya çıkarmak (Gruplar arası tehdit)
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kültürlerarası iletişim kavramını ve mevcut durumunu öğrenir.
2 Kültürlerarası farklılıkları daha iyi anlar.
3 Farklı kültürlerden insanlarla etkileşim kurarken nelere dikkat etmesi gerektiğini bilir.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16 Akademik dünyayı tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 40 40
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 40 40
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     108
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Asker Kartarı: Kültür, Farklılık ve İletişim Kültürlerarası İletişimin Kavramsal Dayanakları
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar