Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEKSTİL TERBİYE İŞLEMLERİNDE YENİ YÖNTEMLER Üçüncü Düzey TEM 625 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ASIM DAVULCU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ASIM DAVULCU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ASIM DAVULCU
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Tekstil terbiyesinin alt dalı olan tekstil boyamacılığındaki yeni yöntem ve uygulamalarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Ders kapsamında; Boyama işlemlerinde yeni yöntem ve uygulamaların ve boyama makinalarındaki yeniliklerin öğretilmesi hedeflenmiştir.

Dersin İçeriği
1 Tekstil terbiyesinin genel tanımı ve basamakları
2 Tekstil terbiyesinin genel tanımı ve basamakları
3 Tekstil boyamacılığının temel prensipleri
4 Tekstil boyamacılığının temel prensipleri
5 Doğal Selülozik liflerin boyanmasında yeni yöntemler ve yaklaşımlar
6 Doğal Selülozik liflerin boyanmasında yeni yöntemler ve yaklaşımlar
7 Viskon-modal-lyocell liflerinin boyanmasında yeni yöntemler ve yaklaşımlar
8 Ara sınav
9 Protein esaslı liflerin boyanmasında yeni yöntemler ve yaklaşımlar
10 Protein esaslı liflerin boyanmasında yeni yöntemler ve yaklaşımlar
11 Sentetik liflerin boyanmasında yeni yöntemler ve yaklaşımlar
12 Sentetik liflerin boyanmasında yeni yöntemler ve yaklaşımlar
13 Boyama makinalarında son gelişmeler
14 Boyama makinalarında son gelişmeler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tekstil boyamacılığının temel prensiplerinin kavratılması
2 Boyama işlemlerinde yeni yöntem ve uygulamaların ve yaklaşımların öğretilmesi
3 Boyama makinalarındaki yeniliklerin öğretilmesi
4 Boyama işlemlerine yenilikçi yaklaşımlar sunabilme becerisinin kazanılması
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Lecture notes
Yardımcı Kaynaklar Tekstil Ön Terbiyesi Prof.Dr. Pervin ANİS Beta yayınevi.

Ders İle İlgili Dosyalar