Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YENİ TÜRK EDEBİYATINDA MİTOLOJİ I İkinci Düzey TDE 577 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze.
Dersin Amacı Mitoloji ve edebiyatı bir arada değerlendirmek.
Dersin Tanımı Eserler üzerinden mitik öğelerin izini sürme.

Dersin İçeriği
1 Dersin kapsamı, içeriği, kaynakça bilgisi. Okunacak eserler.
2 Mitoloji Nedir?
3 Evrenle İlgili Mitolojik Unsurlar
4 Hayvanlarla İlgili Mitolojik Unsurlar
5 Kuşlarla İlgili Mitolojik Unsurlar
6 Renklerle İlgili Mitolojik Unsurlar
7 Dini ve Mitolojik Şahıslar
8 ARA SINAV
9 Mekan ve Sayılarla ilgili mitolojik Unsurlar
10 Bir tür veya bir isim ve eserleri üzerinde çalışmalar
11 Bir tür veya bir isim ve eserleri üzerinde çalışmalar
12 Bir tür veya bir isim ve eserleri üzerinde çalışmalar
13 Bir tür veya bir isim ve eserleri üzerinde çalışmalar
14 Bir tür veya bir isim ve eserleri üzerinde çalışmalar
15 FİNAL
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mitlerin özelliklerini kavrar.
2 Evrenin yaratılışını kavrar.
3 Dini ve mitolojik şahısları kavrar.
4 Sayıların mitik özelliklerini öğrenir.
5 Renklerin mitik özelliklerini öğrenir.
6 Mekanların mitik özelliklerini öğrenir.
7 Edebi eser üzerinden mitik ögeleri bulur.
8 .
9 .
10 .

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
7 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
13 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 4 64
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 4
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   4
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Erhat, Azra (2012); Mitoloji Sözlüğü, İstanbul: Remzi Kitapevi. Eliade, Mircea (2016); Mitlerin Özellikleri (Çev. Sema Rifat), İstanbul: Alfa Basım-Yayın.
Yardımcı Kaynaklar Beydili, Celal (2004); Türk Mitolojisi Ansiklopedik Sözlük (Çev.: Eren Ercan), Ankara: Yurt-Kitap Yay. Çoruhlu, Yaşar (2011); Türk Mitolojisinin Ana Hatları, İstanbul: Kabalcı Yayınları. Onay, Ahmet Talât (2000); Eski Türk Edebiyatında Mazmunlar ve İzahı, Ankara: Akçağ Yay. Ögel, Bahaeddin (2006); Türk Mitolojisi I- II (Kaynaklar ve Açıklamaları ile Destanlar), Ankara: Türk Tarih Kurumu Yay.

Ders İle İlgili Dosyalar