Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HASTALIK BİLGİSİ Üçüncü Düzey SEC 213 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HARUN İN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ DİLEK EFE ARSLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze ders anlatma
Dersin Amacı Sağlık Hizmetleri alanında görev alacak öğrencilerin, hastalara doğru bakımı sağlayabilmesi ve kendini hastalıklardan koruyabilmesi için hastalıklarla ilgili genel bilgi sahibi olması gereklidir. Bu nedenle hastalıkların belrtileri, nedenleri, bulaşma ve korunma yollarının neler olduğu bilinmelidir.
Dersin Tanımı Hastalıklar hakkında genel bilgi ve korunmaya ilişkin teorik bilgileri kapsar.

Dersin İçeriği
1 Hastalıklara giriş ( dersin içeriği, amacı, temel kavramlar, hastalıkların sınıflandırılması).
2 Kalp hastalıkları (normal yapısı ve işlevi, iskemik kalp hastalığı, MI, kalp kapak hastalıkları ve düzeltilmesi, kalp yetmezliği, akut eklem romatizması, doğumsal kalp kusurlarının düzeltilmesi, perikard hastalıkları, ileti bozuklukları, Bypass ameliyatları).
3 Damar hastalıkları (damarların yapısı, işlevi, arter ve vene bağlı gelişen bulgular, aort anevrizması, Burger hastalığı, tromboflebit, varis).
4 Solunum sistemi hastalıkları (solunum organları, normal yapısı ve işlevi, üst ve alt solunum yolu enfeksiyonu, KOAH-kronik bronşit-astım-anfizem, bronşektazi, kistik fibrozis, tüberküloz).
5 Solunum sistemi hastalıkları ( pmömoni, akciğer kanseri, akciğer embolisi, pnömotoraks, akciğer ödemi, aspirasyon, atelektazi, plevral effüzyon).
6 Sindirim sistemi hastalıkları (sindirim organları, sindirime yardımcı organlar, normal yapı ve işlevleri, ösefagus hastalıkları, hiatal herni, reflü, gastrit, ülser, mide kanseri).
7 Sindirim sistemi hastalıkları (malabsorbsiyon, çöliak hastalığı, ishal, ülseratif kolit, Crohn hastalığı, dizanteri, İBS, divertikül, hemoroid, anal fissür, kolon kanseri, GİS kanamaları).
8 Ara sınav
9 Peritonit, mesenter iskemisi, akut apandisit, hiperbilirubinemi, kern ikterus, hepatitler, paraziter karaciğer hastalıkları, siroz, portal hipertansiyon, karaciğer maliniteleri).
10 Safra kesesi hastalıkları (iltihap, taş, maliniteleri), akut ve kronik pankreatit, pankreas kanserleri.
11 Üriner sistem hastalıkları( üriner sistem organları, yapısı ve işlevi, glomerülonefrit, pyelonefrit, sistit, toksik nefropati, üriner sistem taşları, akut ve kronik böbrek yetmezliği, diyaliz, böbrek transplantasyonu, üriner sistem maliniteleri, hipertansiyon).
12 Genital sistem hastalıkları (erkek üreme sistemi yapısı ve işlevleri, prostat hipertrofisi ve kanseri, testis tümörü, varikosel, kriptorşidizm).
13 Genital sistem hastalıkları (kadın üreme sistemi yapısı ve işlevi, menstrüel döngü, menapoz, disfoksiyonel kanamalar, polikistik over sendromu, pelvik inflamatuar hastalık, organ maliniteleri, ektopik gebelik, preeklamsi)
14 Endokrin hastalıkları (hormonların, tanımı, yapısı, işlevi, hipofiz ön-arka lob hastalıkları, troid, paratroid, timus, pankreas, böbrek üstü, genital bezi hastalıkları-maliniteleri, bazı doku hormonları)
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hastalıklarla ilgili kavramları bilir
2 Hastalıkların nedenlerini, bulaşma ve korunma yollarını bilir, önlemlerini alır
3 Hastalıkların hangi sisteme ait olduğu ayrımına varabilir
4 Hastalıklardaki risk faktörlerini bilir
5 Öncelikle "hasta olmamak gerekir" bilincine ulaşır ve gereken önlemleri alır
6 Önemli hastalıkarın belirtilerini bilir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
2 Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
3 Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
4 Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
5 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
6 En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
7 Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     68
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar