Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KARİYER PLANLAMA Üçüncü Düzey HK134 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yoktur
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Şükran Akgün
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Eylül Balıkçı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze, teorik.
Dersin Amacı Bu ders ile üniversite öğrencilerinin iş hayatının beklentileri konusunda kariyer farkındalığı oluşturmaları, öğrenim süreçlerini en iyi şekilde değerlendirerek mezuniyet sonrası çalışma hayatlarını planlamaları, niteliklerine uygun alanlarda iş ve meslek seçimi yapmaları ve kendi beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun alanlarda kariyerlerini şekillendirmeleri hedeflenmektedir.
Dersin Tanımı Üniversite öğrencilerinde kariyer farkındalığı yaratmak, onlara kariyer yolculuklarında destek sunmak amacıyla geliştirilen ve 14 haftalık içerikten oluşan bir derstir.

Dersin İçeriği
1 KARİYER YOLCULUĞUN BAŞLADI İLK DURAK: KARİYER MERKEZİ *Kariyer planlama dersi nedir? *Kariyer merkezi nedir? *Kariyer merkezinin yarar sağlayacağı konular nelerdir? * Kariyer Merkezlerinden nasıl faydalanılır? *Zekâ ve kişilik nedir? *Zekâ ve kişiliğin kariyer ile bağlantısı nedir?
2 BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ? - ZEKÂ VE KİŞİLİK BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ? KİŞİSEL ÖZELLİKLER *Bilgi, beceri, yetenek, yetkinlik kavramları nelerdir? *Bu kavramların kariyer ile bağlantısı nedir?
3 DERS ÖNERİLEN ÖĞRENCİ VİDEOLARI ETKİNLİKLERİ *Bilgi, beceri, yetenek, yetkinlik kavramları nelerdir? *Bu kavramların kariyer ile bağlantısı nedir? DERS ÖNERİLEN ÖĞRENCİ VİDEOLARI ETKİNLİKLERİ *Kariyerime ilk adım videosu *Kariyer Merkezi faaliyetleri tanıtım videosu *Bunları biliyor musunuz? Zekâ ve kişilik videosu *Bunları biliyor Öğrencinin bu dönem musunuz? alacağı derslerin hangi Kişisel bilgi, beceri ve özellikler yetkinlikleri kendisine videosu kazandıracağını ders eğiticilerine sorarak bir yazı hazırlaması. *Ince beceriler Öğrencinin bu modülde ve teknik anlatılan becerilerden beceriler hangilerini üniversite videosu hayatında kazanmak istediğine dair bir yazı hazırlaması. *Sizce kariyer nedir? Peki aslında nedir? Videosu. *Kariyerime katki sağlayacak faaliyetler videosu *Geçmişime Notlar
4 * Ince beceriler ve teknik beceriler nedir? *Öğrencilerin neden bu becerilere ihtiyacı var?
5 KARİYER YOLUNDA FARK YARATMANIN ANAHTARI: BECERİLER KARİYER NEDİR?
6 *Kariyer ve kariyer ile ilişkili kavramların açıklanması.
7 KARİYERİME NASIl HAZIRLANIRIM? *Üniversite hayatı boyunca öğrencilerin kariyerlerine katkı sağlamak için yapabilecekleri faaliyetlerin açıklanması. (Akademik, sosyal, sanatsal ve sportif etkinlikler)
8 SEKTÖR GÜNLERİ VE SİVİL TOPLUM *Ulusal sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. * Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler
9 *Uluslararası sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. Sivil toplum kuruluş çalışanlarından öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler
10 *Yeşilay videosu (röportaj ve kurum faaliyetleri) *Kızılay videosu (röportaj ve kurum faaliyetleri) *Yeryüzü Doktorları (röportaj ve kurum faaliyetleri) *Birleşmiş Milletler (röportaj ve kurum faaliyetleri) *Kamu sektöründe stajyerlerden ve farklı kademelerde çalışanlardan kariyer hikayeleri *Özel sektörde stajyerlerden ve farklı kademelerde çalışanlardan kariyer hikâyeleri
11 * Kamu sektörü çalışanlarından kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler
12 Özel sektör çalışanlarından kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler
13 Akademisyenlerin kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere tavsiyeler
14 * üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler * Girişimcilerin kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler *Yetenek Kapısı nedir? *Öğrenciler için faydası nedir? *Yetenek kapısının kullanımı nasıldır? *Özgeçmiş nasıl olmalıdır? *Bu derste öğrenciler Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanmış olan değerleme formu ile dersi değerlendirecektir.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kariyer Planlama Dersi ile öğrenciler kariyerle ilgili kavramları içselleştirerek, kariyer merkezlerinden nasıl yararlanacaklarını öğrenerek, kişisel özelliklerinin farkına vararak, Yetenek Kapısı’nı kullanarak, stajyer, profesyonel ya da gönüllü olarak çalışabilecekleri farklı sektörleri tanıyarak kendilerini geliştirebilirler.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Preklinik ilaç Ar-Ge faaliyetlerini, metodlarını öğrenmek ve süreci yönetebilmek,
2 İlaç Ar-Ge faaliyetlerinde yer alan cihazları kullanabilmek,
3 İlaç uygulama ve araştırma tekniklerini kullanarak yeni ilaç araştırma geliştirme çalışmaları yapabilmek,
4 İlaç Ar-Ge faaliyetinden ürüne dönük sonuçlar elde etmek,
5 Beşeri, veteriner, zirai ve çevre sağlığı ilaç sanayisi ihtiyaçlarına yönelik çalışmak,
6 Kimyasal sentez metodlarını öğrenmek ve sentez aracılığıyla ürün geliştirmek,
7 Biyoinformatik temel prensiplerini öğrenmek ve istatistiksel analizleri yapabilmek,
8 Bitkisel ve diğer kaynaklardan ilaç hammaddesi elde etmek ve bunları formülasyona dönüştürmek,
9 Farmakogenetik ve farmakokinetik analizlerle beraber terapötik ilaç izlemi yapabilmek,
10 Yasaklı maddeler konusunda analiz yöntemlerini ve metod validasyonlarını öğrenmek,
11 Nöropsikiyatrik hastalıklarda kullanılan in vivo ve in vitro metodları öğrenmek,
12 İlaç Ar-Ge ile ilişkili makaleleri ve çalışmaları analiz edebilmek,
13 Bilimsel proje, sunum ve yayın yapabilmek,
14 İlaç Ar-Ge sürecinde yer alan kalite sistemlerin tanımak,
15 Bilimsel çalışmalarda ekip çalışması kültürü edinmek ve insan ilişkilerinde tutarlı olabilmek,
16 Etik değerler çerçevesinde çalışma yürütmek ve etik kurul başvuru süreçlerini yönetmek,
17 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
18 İlaç Ar-Ge sürecinde yenilikleri takip edebilmek ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı kazanmak,
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     32
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı https://www.cbiko.gov.tr/projeler/kariyer-planlama-dersi
Yardımcı Kaynaklar https://www.cbiko.gov.tr/projeler/kariyer-planlama-dersi

Ders İle İlgili Dosyalar