Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TİYATRO: SEÇME ESERLER Üçüncü Düzey ELIT607 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Behzad Ghaderi Sohi
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Düz anlatım, öğrenci sunumları, seminer
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin aşağıda verilen konu ve metinler arasından seçtikleri materyallerden anladıklarını paylaştıkları öğrenci seminerlerine dayalıdır.Her öğrenci(5000-7000 kelimelik) minimum bir akademik araştırma makalesinin şekline uyan bir dönem makalesi/ödevi teslim etmek zorundadır.
Dersin Tanımı Bu ders, bir yandan öğrencileri dramanın doğası hakkında;yani Plato, Aristo ve onların "representation" ve "mimesiklasik"e ilişkin dialektik argümanlarının bulunduğu antik döneme,teorik bir tartışmanın göbeğine çeker. Bir yandan da;bu ders George Steiner’ın sosyal, politik,kültürel ve epistomolojik unsurları dominant Yunan eseri olan trajediye karşı farklılaşan tavırla değiştirmede bir dönüm noktosı olan "The Death of Tragedy"yi işler.

Dersin İçeriği
1 Introduction to the Course: What is ‘drama’ and ‘theatre’? What constitutes ‘dialogue’? Discussion about Freedom and Necessity. The origins of Greek tragedy.
2 Mimesis and diegesis in drama Plato: The Symposium Aristotle: Poetics
3 Sophocles: Oedipus the King
4 Sophocles: Oedipus the King
5 Everyman The Easter Plays: The Ointment Seller
6 Shakespeare: Hamlet Protestantism, Francis Bacon
7 Shelley: The Cenci The Sublime and the Grotesque
8 Ibsen: Rosmersholm Greek Tragedy revisited: Bourgeois Tragedy
9 Strindberg: “Introduction to Miss Julie” Chekhov: The Seagull
10 Expressionist Theatre Eugene O’Neill: The Ice-Man Cometh
11 Artaud: The Cenci Theatre of Cruelty
12 Epic Theatre Brecht: The Life of Galileo
13 The Theatre of the Absurd Samuel Beckett: Waiting for Godot: Samuel Beckett and Post-World War II British Drama
14 1968 Events and Dramatic Styles Howard Barker: Scenes from an Execution
15 Queer Theory and Feminist Theatre Pam Gems: Dead Fish
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 -
2 -
3 -
4 -
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1- Bu bölümde lisansüstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2 2- Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3 3- Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4 4- Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5 5- Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6 6- Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7 7- Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler
8 8- İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9 9- Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10 10- Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11 11- İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12 12- İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler.
13 13- Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14 14- Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler.
15 15- Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16 16- Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17 17- Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler.
18 18- Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19 19- Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20 20- Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 5 75
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 5 50
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 30 30
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 30
Kısa sınav 2 20
Ödev 0 30
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Fischer-Lichte, Erika. History of European Drama and Theatre. Trans. Jo Riley. London: Routledge, 2002. Steiner, The Death of Tragedy, London: Faber, 1982.
Yardımcı Kaynaklar Bentley, Eric. The Modern Theatre: A Study of Dramatists and the Drama. London: Robert Hale, 1950 Bradley, A.C, Shakespearean Tragedy: Lectures on Hamlet, Othello, King Lear and Macbeth.- London: Macmillan, 1969. Brennan, Anthony, Shakespeare’s Dramatic Structures, London: Routledge, 1986. Cook, R. M. Greek Art, London: Penguin, 1972. Dollimore, Jonathan, Radical Tragedy: Religion, Ideology and Power in the Drama of Shakespeare and His Contemporaries, Sussex: The Harvester Press, 1984 Drakakis, John, Alternative Shakespeares London: Routledge, 1992. Kennedy, Andrew K. Six Dramatists in Search of a Language: Studies in Dramatic Language ( Shaw, Eliot, Beckett, Pinter, Osborne, Arden). Cambridge: CUP, 1975. Levey, Michael, Early Renaissance, Middlesex: Penguin Books, 1983. Levi, P. A History of Greek Literature, London: Viking, 1985 Wickham, G. The Medieval Theatre, Cam: CUP, 1987. Williams, Raymond. Drama from Ibsen to Brecht. London: The Hogarth press, 1987. --- . Modern Tragedy. London: The Hogarth Press, 1992. Woodard, T., ed., Sophocles, NY: Prentice Hall, 1966.

Ders İle İlgili Dosyalar