Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HAYVANCILIKTA PROJELENDİRME VE FİZİBİLİTE Üçüncü Düzey ZT 438 8 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD. DOÇ. DR. JALE METİN KIYICI, DOÇ. DR. SAVAŞ SARIÖZKAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. MAHMUT KALİBER
Dersin Veriliş Şekli Teorik ve Uygulama
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere hayvancılık projelerinin hazırlanması, planlanması, yürütülmesi ve fizibilite analizlerinin yapılmasını öğretmektir. Bunların yanı sıra, üretim teknikleri, termin planı, yerleşim planı, inşaat işleri, metraj cetvellerinin hazırlanması ve verimlilik ve tasarruf konularında da bilgi ve beceri kazandırarak, onları sektörel yatırım projelerini hazırlayabilecek düzeye getirmektir.
Dersin Tanımı Projelendirme ve Planlamaya İlişkin Temel Kavramlar, Proje Hazırlama Yatırım Konusunun Belirlenmesi ve Proje Kararı Kapasitenin Belirlenmesi, İşletme Yerinin Seçimi (Arazi ve İklim, Pazara Uzaklık, Girdilerin Temini, Altyapı ve Diğer Etmenler), Projenin Çevreye Etkisi (Atıklar, ÇED raporu), Projenin Teknik Yönü (Üretim Tekniği, Üretim Planı, Proje Mühendisliği), Hayvancılık Projelerinin Teknik Yönden Değerlendirilmesi, (Kanatlı, Büyükbaş ve Küçükbaş Hayvancılık Projeleri).

Dersin İçeriği
1 Hayvancılık Ekonomisi
2 İşletmecilik Prensipleri
3 Hayvancılık Projeleri
4 Fizibilite Nedir? Nasıl Hazırlanır?
5 Fizibilite Etüdü
6 Proje Örnekleri 1
7 Proje Örnekleri 2
8 Ara Sınav
9 Süt Sığırcılığı İşletme Planlaması
10 Süt Sığırcılığında Döl Verimi ve Kriterleri
11 Süt Sığırcılığında Sürü Yönetimi
12 Besi Sığırcılığında İşletme Planlaması ve Göz önünde Bulundurulması Gerekenler
13 Besicilikte Karlılık
14 Diğer Hayvan Barınak Tipleri ve Tesisler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Modern hayvan yetiştirmenin bilimsel esaslarını ve temel mekanizmalarını anlar, ilgili yöntem ve teknikleri bilir,
2 Hayvan yetiştiriciliğinin farklı branşlarını bir projeye entegre edebilir, bunu yaparken hayvan sağlığı ve refahı ile çevresel etkilerin azaltılmasını da dikkate alır,
3 Bilimsel ve teknik bilgi, teknoloji veya metodolojiler geliştirir,
4 Hayvan refahı ile ilgili üretim sistem ve üretim planları kadar, çevre ve diğer sosyal sorunları da tartışır,
5 Farklı çiftlik hayvanları için hayvancılık işletmelerinin plan ve projesinin nasıl yapılacağı ve yürütüleceğini bilir.
6 --
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 4 28
Ödevler 1 4 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     71
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 50 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı --
Yardımcı Kaynaklar --

Ders İle İlgili Dosyalar