Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI İkinci Düzey SHK 340 6 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Dersin ön koşulu yoktur.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Teori ve Uygulama
Dersin Amacı Öğrencilerin; eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağların güçlendirilmesi; insani, sosyal, ekonomik vb. problemlerle toplumda göç ve afetler, engelliler, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlanması; katılacakları ve gerçekleştirecekleri bazı gönüllülük faaliyetleriyle insani, sosyal kültürel, ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesi; toplumda engelli yaşamı, göç ve afet gibi toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda farkındalıklarının arttırılması; gönüllülük uygulamalarının yapılabileceği farklı uygulama alanlarının belirlenmesi ve seçecekleri bir gönüllülük alanında, önceden hazırlanacak bir plan dâhilinde bir dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarının sağlanması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı

Dersin İçeriği
1 Dersin tanıtımı ve “Genç Gönüllüler Platformu” Projesinin Açıklanması
2 Temel gönüllülük alanlarının (afet ve acil durum, göç ve göçmenler, çevre, eğitim ve kültür, spor, sağlık ve sosyal hizmetler gibi) incelenmesi
3 Kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşları (STK) tarafından yürütülen gönüllülük çalışmalarının/uygulamalarının incelemesi
4 Bireysel veya grup olarak yapılabilecek gönüllülük çalışmaları ile ilgili proje tasarısı hazırlama ve geliştirme
5 ***Devam eden haftalarda, saha çalışmaları ve uygulamaya yönelik faaliyetler pandeminin seyrine göre güncel olarak belirlenecektir.
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yönetim, organizasyon, gönüllülük ve gönüllü yönetimi kavramlarının öğrenilmesi
2 Temel gönüllülük alanlarının öğrenilmesi (afet ve acil durum, çevre, eğitim ve kültür, spor, sağlık ve sosyal hizmetler gibi)
3 Gönüllü çalışmalarla ilgili proje geliştirme süreçlerinin kuramsal temellerinin öğrenilmesi
4 Sahada gönüllü çalışmalara katılım sağlanması
5 Gönüllü çalışmalarda, etik, ahlaki, dini, geleneksel değerler ve ilkelerin öğrenilmesi
6 Kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarında (STK) gönüllü çalışmalara katılım için izlenmesi gereken prosedürlerin öğrenilmesi
7 Toplumsal problemler konusunda duyarlılık kazandırılması, problemlerin çözümüne katkı ve iletişim becerilerinin geliştirilmesinin sağlanması
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İlaçların canlı vücudundaki farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini betimleme
2 Hücrede ilaç hedefi molekülleri tanıma ve uyarı iletimindeki rollerini betimleme
3 Hücreler arası iletişimi sağlayan aracı molekülleri (nörotransmitterler, otakoidler, hormonlar) betimleme; bu moleküllerin etkilerini, etki mekanizmalarını kavrama ve ilaç hedefi olarak işlevlerini önerme
4 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma, farmakolojik problemlerin çözümünde uygun yöntemleri seçme ve deneyleri tasarlama
5 Yayınlanmış bilimsel verileri çözümleme, yorumlama ve yargılama
6 Verileri ölçme-değerlendirme yöntemlerini tanıma ve bilimsel verilerin istatistiksel çözümlemesini düzenleme
7 Eğitimin biliminin temel kavramlarını tanımlama
8 Temel farmakolojik araştırmalarda iş gören alet ve gereçleri kullanma
9 Deney hayvanlarına bakım, besleme ve ilaç uygulaması yapma
10 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerinden en az ikisini; uygun nitelikte, sürede ve ekonomik şekilde yürütme.
11 Yayınlanmış bilimsel verilere ulaşma
12 Bilimsel sunu yapma
13 Bilimsel yayın yazma
14 Farmakolojideki problemlerin çözümünde, bilimsel yöntemlerin gücünü anlama ve benimseme
15 Bilimsel araştırmalarda etik değerlere uyma
16 İyi Laboratuar Uygulamaları” klavuzlarına uygun şekilde çalışma
17 Bilimsel araştırmalarda ekip çalışması anlayışını kazanma
18 İnsan ilişkilerinde doğru, dürüst ve tutarlı davranışlar sergileme
19 Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemek ve mesleki uygulamalardaki değişimlere uyum sağlamak için; sürekli bir biçimde yeni bilgilere ulaşma alışkanlığı edinme
20 Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavrama
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar