Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
Helmint has. Yaş, cinsiyet, beslenme gibi faktörleri İkinci Düzey CVPZ 623 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. AHMET DURAN ATAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
Dersin Amacı Helmint hastalıklarının görülmesinde yaş , cinsiyet, beslenme gibi faktörlerin gösterdiği etkiler.
Dersin Tanımı Helmint hastalıklarının görülmesinde yaş , cinsiyet, beslenme gibi faktörlerin gösterdiği etkileri öğreten derstir.

Dersin İçeriği
1 Helmint hastalıklarına giriş
2 Helmint hastalıklarının tipleri
3 Helmint hastalıklarının etki şekilleri
4 Helmint hastalıklarının, helmint üzerindeki sonuçları
5 Helmintlerin hastalıklara duyarlılık faktörleri
6 Duyarlılık faktörlerinin oluşturduğu etkiler
7 Duyarlılık faktörlerinin oluşturduğu etkiler
8 Yaşın helmint hastalıkları üzerindeki etkileri
9 Cinsiyetin helmint hastalıkları üzerindeki etkileri
10 Beslenmenin helmint hastalıkları üzerindeki etkileri
11 Beslenmenin helmint hastalıkları üzerindeki etkileri
12 Etki değişkenlerinin oluşturduğu komplike durumlar sonucu izlenmesi gereken tedavi şekilleri
13 Helmint hastalıklarında sonuç
14 Helmint hastalıklarında sonuç
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Helmintlerin taksonomisini öğrenmek
2 Helmint türlerinin morfolojileri ve biyolojilerini öğrenmek
3 Mevcut türlerin meydana getirdiği enfeksiyonların yaş, cinsiyet ve beslenme gibi faktörlerle olan ilişkisini öğrenmek.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İlaçların canlı vücudundaki farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini betimleme
2 Hücrede ilaç hedefi molekülleri tanıma ve uyarı iletimindeki rollerini betimleme
3 Hücreler arası iletişimi sağlayan aracı molekülleri (nörotransmitterler, otakoidler, hormonlar) betimleme; bu moleküllerin etkilerini, etki mekanizmalarını kavrama ve ilaç hedefi olarak işlevlerini önerme
4 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma, farmakolojik problemlerin çözümünde uygun yöntemleri seçme ve deneyleri tasarlama
5 Yayınlanmış bilimsel verileri çözümleme, yorumlama ve yargılama
6 Verileri ölçme-değerlendirme yöntemlerini tanıma ve bilimsel verilerin istatistiksel çözümlemesini düzenleme
7 Eğitimin biliminin temel kavramlarını tanımlama
8 Temel farmakolojik araştırmalarda iş gören alet ve gereçleri kullanma
9 Deney hayvanlarına bakım, besleme ve ilaç uygulaması yapma
10 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerinden en az ikisini; uygun nitelikte, sürede ve ekonomik şekilde yürütme.
11 Yayınlanmış bilimsel verilere ulaşma
12 Bilimsel sunu yapma
13 Bilimsel yayın yazma
14 Farmakolojideki problemlerin çözümünde, bilimsel yöntemlerin gücünü anlama ve benimseme
15 Bilimsel araştırmalarda etik değerlere uyma
16 İyi Laboratuar Uygulamaları” klavuzlarına uygun şekilde çalışma
17 Bilimsel araştırmalarda ekip çalışması anlayışını kazanma
18 İnsan ilişkilerinde doğru, dürüst ve tutarlı davranışlar sergileme
19 Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemek ve mesleki uygulamalardaki değişimlere uyum sağlamak için; sürekli bir biçimde yeni bilgilere ulaşma alışkanlığı edinme
20 Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavrama
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 8 2 16
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 6 2 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 8 2 16
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   20
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1 - TÜZER, E , TOPARLAK, M ( 2000 ) : Veteriner Helmintoloji , İ.Ü.Ders Notları. 2 - TINAR, R (Ed.) (2006). Helmintoloji. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara,. 3 - GÜRALP, N. (1981). Helmintoloji. A.Ü.Basımevi, Ankara. 4 - URQUHART, GM , et. al. (1987) : Veterinary Parasitology , Longman Scientific and Technical. 5 - . BOWMAN, D.D.,R.C. Lynn, (1995). Georgis’ Parasitology for veterinarians. W. B. Saunders Company, USA. 6 - KASSAI, T., (1999). Veterinary Helmintology. Butterworth Heinemann, A Division of Reed Education and Professional Publishing Ltd., Great Britain. 7 - BURGU, A., KARAER, Z. (2005). Parazit Hastalıklarında Tedavi. Türkiye Parazitoloji Derneği, Yayın No:19.
Yardımcı Kaynaklar Internet

Ders İle İlgili Dosyalar